مدتی پیش مدیر شرکت هواپیمایی ایرباس در یادداشتی کوتاه نوشت: " انسان ها به دنبال هر آن چه زندگی را ساده تر می کند هستند. آن ها دوست دارند دورترین مکان ها را در سریع ترین زمان ها طی کنند." این یادداشت جالب ابعاد متعددی دارد اما به نظر می رسد همه رازهای دنیای پرواز بین خبرهای روزانه منتشر نمی شود و بخشی از تصمیم گیری ها پشت درهای بسته انجام می شود.
کد خبر: ۶۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ 29 September 2018

مدتی پیش مدیر شرکت هواپیمایی ایرباس در یادداشتی کوتاه نوشت: " انسان ها به دنبال هر آن چه زندگی را ساده تر می کند هستند. آن ها دوست دارند دورترین مکان ها را در سریع ترین زمان ها طی کنند." این یادداشت جالب ابعاد متعددی دارد اما به نظر می رسد همه رازهای دنیای پرواز بین خبرهای روزانه منتشر نمی شود و بخشی از تصمیم گیری ها پشت درهای بسته انجام می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وایرد، طی اغلب روزهای سال جاری، فرودگاه شهر بنتونویل در آرکانزاس یک مکان بسیار آرام بود که درنهایت از چند هواپیمای تجاری و خصوصی میزبانی می کرد. اما در اوایل ماه جاری، این فرودگاه میزبان تعداد زیادی جت خصوصی از کسب و کارهای مطرح جهان شد. جت هایی که میزبان افرادی سرشناس و فعال در حوزه صنایع هوایی بودند.

صبح روز بعد گروهی که شامل بیش از 100 رهبر از شرکت های شناخته شده با تکنولوژی بالا، موسسات تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذاری بود، به یک چالش واحد پیوستند و در کنفرانسی خصوصی شرکت کردند که به آینده پروازها به ویژه پرواز با سیستم های خودران مرتبط می شد.

همایش غول های صنایع هوایی جهان پشت درهای بسته برگزار شد / از تاکسی های پرنده تا تکنولوژی های خودران پرواز

این چشم انداز که به وضوح توسط اوبر، ترسیم شده و نیازمند یک کلاس کاملا جدید از وسیله نقلیه با باتریفوق قدرتمند است که بسیار قوی تر از نمونه های فعلی است. این روزها مبحث پرواز با هواپیماهای خودران بسیار پیچیده است. چرا که عده ای معتقدند این نوع هواپیماها از ایمنی کافی برخوردار نیستند. برخی دیگر نیز می گویند متقاعد کردن سرمایه گذاران و مردم برای حمایت از این پروژه ها دشوار است .

شاید بر همین اساس باشد که سرشناسان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی طی جلسات مخفی دو روزه، که Bentonville UP نامیده می شود، در حالت خفا شروع به اشتراک گذاری اطلاعات و بررسی موقعیت ها در کنار یکدیگر کردند. فهرست شرکت کنندگان در این کنفرانس بسیار چشمگیر بود. از نمایندگان ایرباس و گوگل تا اوبر و ناسا و حتی نیروی هوایی ایالات متحده در این همایش حضور داشتند.

بر اساس شنیده ها در این جلسات، نشانه هایی از پیشرفت در مسیر آینده خودروهای خودران پرنده  به سرعت در حال افزایش بود.افزون بر این، کنفرانس مذکور، نشانه کلیدی بلوغ را نشان می داد چرا که بسیاری از شرکت های جوان این عرصه در تلاش بودند با سرمایه گذاران ارد مذاکرات جدی تر شوند.

نرخ سرمایه گذاری های ریسک پذیر این حوزه نیز افزایش پیدا کرده بود. برای مثال: بلیک شولل، بنیانگذار شرکت Boom Supersonic، اعلام کرد که 6 میلیارد دلار برای تولید  هواپیمای فوق سبک خود تأمین خواهد کرد.از سوی دیگر تلاش می شود قوانین پرواز نیز مورد بازنگری قرار گیرند. برای مثال  سازمان امنیت پرواز ایالات متحده در تلاش است؛ زمان پرونده صدور گواهینامه خود را کوتاه کند.

همایش غول های صنایع هوایی جهان پشت درهای بسته برگزار شد / از تاکسی های پرنده تا تکنولوژی های خودران پرواز

گرگ بولز، مدیر کل انجمن تولید کنندگان هواپیما، می گوید تلاشی 9 ساله ا برای کمک به آژانس در بازنگری قوانین صدور گواهینامه انجام داده که باعث می شود این روند بسیار سریع تر و کم و بیش پیچیده شود.

با این حال، صنعت هوایی برای پیشرفت باید صدها میلیارد دلار هزینه کند. چرا که جدایی از مدل های سنتی ساده نیستجف شوماخر، مدیر عامل BCG Digital Ventures، معتقد است سرمایه گذاران می توانند نقش های بلند مدت و پررنگی را بازی کنند. او می گوید: "ما شاهد طرح های قابل ملاحظه ای در بازارهستیم. اما برای اجرایی شدن این طرح ها نیاز به برنامه ریزی های گسترده ای داریم. "

 

او  معتقد است برای شروع راه اندازی تاکسی هوایی بهتر است به برخی استراتژی های جذاب مثل تاکسی های هوایی فکر کنیم. برای مثال می توان به پروازهای گردشگری اشاره کرد.

برخی از حاضران این همایش مخفی معتقدند هدف از برگزاری این نوع همایش ها رقابت با طرف های چینی فعال در صنعت هوایی است. نظر شما در این خصوص چیست؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار