نماینده میانه در اعتراض به وضعیت اقتصادی و حادثه تروریستی اهواز در جلسه علنی امروز در مقابل جایگاه هیئت رئیسه بست نشینی کرد.
کد خبر: ۶۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 26 September 2018

صحن علنی امروز (چهارشنبه 4 مهرماه) با تلاوت آیاتی از قرآن همانند روزهای قبل آغاز شد اما کمی با روزهای قبل متفاوت بود.

فردین فرمند نماینده مردم میانه در همان ابتدای تلاوت قرآن از کرسی خود برخاست و به سمت جایگاه هیئت رئیسه رفت و در مقابل ریاست جلسه ایستاد.

اکثر نمایندگان از این حرکت او متعجب شدند اما تا زمان پایان قرائت قرآن این نماینده در مقابل هیئت رئیسه ایستاد بعد از پایان تلاوت قرآن حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و مصری نماینده کرمانشاه نزد وی رفتند و کم کم نمایندگان دیگر همچون کاظم جلالی، امیر آبادی فراهانی و بزرگر و ... به وی پیوستند. ظاهرا اعتراض فرمند به اعتراض در عدم برگزاری جلسه ای به منظور رسیدگی به حادثه تروریستی اهواز و وضعیت اقتصادی کشور بود.

بست‌نشینی نماینده معترض به وضعیت اقتصادی و حادثه اهواز در مقابل جایگاه هیئت رئیسه

حاجی دلیگانی نماینده مردم میمه و شاهین شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، دلیل اعتراض و ایستادن این نماینده در مقابل هیئت رئیسه را اعتراض به وضعیت کشور اعلام کرد و گفت: ما در اعتراض به اینکه چرا ریاست جلسه نشست غیرعلنی با مسئولان دولتی برای بررسی این اوضاع برگزار نمی‌کند، داریم.

وی تصریح کرد: باید جلسه امروز به غیر علنی تبدیل شده و مباحث اقتصادی و مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد.

با وجود اصرار نمایندگان اما فرمند همچنان در مقابل جایگاه هیئت رئیسه ایستاد، البته برخی دیگر از وکلای ملت نزد پزشکیان نایب رئیس اول مجلس رفته‌اند که امروز در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده دارد در این مورد تصمیمی اتخاذ کند.

پزشکیان: مسائل مهم کشور با حضور مسئولان دولتی در جلسه غیرعلنی هفته آینده بررسی می شود

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض فرمند اظهار کرد: برخی نمایندگان و نمایندگان استان خوزستان و همچنین آقای فرمند اصرار دارند تا در خصوص مباحث پیش آمده استان خوزستان و مسائل اقتصادی کشور جلسه غیرعلنی برگزار کنیم.

وی افزود: درباره مبحث خوزستان و شرایط اقتصادی کشور باید در هیئت رئیسه هماهنگی‌هایی را ایجاد کنیم که هم از دولت، وزارت اطلاعات و ارگان‌های مربوطه برای بررسی جلسه‌ای مفصل دعوت به عمل آوریم و به جمع بندی نهایی برسیم.

پزشکیان تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد که تا یکشنبه این مسئله را آماده و مسئولان را به منظور بررسی مسائل ذکر شده به مجلس دعوت کنیم.

در میانه جلسه علنی امروز زمانی که همچنان فرمند نماینده معترض در مقابل جایگاه هیئت رئیسه ایستاده بود، حجت‌الاسلام سلیمی طی تذکری از پزشکیان ریاست جلسه خواست تا به وی تذکر دهد و بر جای خود بنشیند زیرا نظم جلسه به هم ریخته است.

در حالی که همچنان تعدادی از نمایندگان تلاش داشتند تا وی را قانع کنند تا سر جای خود بنشیند، پزشکیان از پشت تریبون از فرمند خواست تا به قسمت هیئت رئیسه آمده و با وی صحبت کند.

اما فرمند راضی نشد ولی با اصرار نمایندگانی مانند خادمی‌، کوهکن و امیرآبادی فراهانی نزد پزشکیان رفت، اما نمایندگان مجمع استان خوزستان پاپی‌زاده، همایون یوسفی، جلیل مختار، قاسم ساعدی، ناصریِ‌نژاد هم در اطراف پزشکیان جمع شده و مشغول به صحبت شدند.

اما بعد از دقایقی فرمند به پایین از جایگاه هیئت رئیسه و در همان نقطه تحصن خود بازگشت ولی نمایندگان استان خوزستان همچنان به رایزنی با پزشکیان ادامه دادند. بعد از دقایقی تنها ایستادن فرمند در مقابل جایگاه هیئت رئیس بار دیگر تابش، ساعدی و هاشمی‌زهی به وی نزدیک شدند تا فرمند را برای شکستن این تحصن قانع کنند.

بست‌نشینی نماینده معترض به وضعیت اقتصادی و حادثه اهواز در مقابل جایگاه هیئت رئیسه

حضور وزرای اطلاعات و کشور در جلسه غیر علنی یکشنبه آینده

قاسم ساعدی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رایزنی‌های خود با پزشکیان گفت: نمایندگان مجمع استان خوزستان و آقای فرمند خواستار برگزاری جلسه‌ای غیرعلنی هستند و ما حتی در این مورد نامه‌ای را به هیئت رئیسه داده بودیم.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم در این جلسه غیرعلنی آسیب‌های اجتماعی، حادثه روز شنبه اهواز و برخی از مشکلات خوزستان و همچنین مسائل اقتصادی کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

ساعدی تاکید کرد: پزشکیان به ما اعلام کرد که این جلسه غیرعلنی حتما باید حداقل با چهار وزیر برگزار شده تا موثر باشند و بتوانیم گزارش هایی را از وزرای مسئول دریافت کرده و بدانیم مشکل کجاست.

وی همچنین گفت: بر این اساس قرار شد روز یکشنبه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در جلسه غیر علنی حضور یابند.

نهایتا ساعت 9 و 10 دقیقه صبح بعد از حدود یک ساعت تجمع، رایزنی‌ و ازدحام نمایندگان سرانجام پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت اعلام کرد؛ روز یکشنبه با درخواست بسیاری از نمایندگان و با حضور مسئولان دولتی جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود تا بتوان درباره مسائل مهم کشور صحبت کرد.

بعد از پایان اظهارات پزشکیان فرمند در کرسی خود نشست و تقریبا نظم به جلسه بازگشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار