معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود تا گندم مازاد کشاورزان تا آخر شهریور ماه خریداری شود، گفت: میزان خرید گندم از زارعان استان به 584 هزار تن رسیده است و خرید همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۶۵۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 24 September 2018

 

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عبدالله فتح اله زاده با پیش بینی خرید 600 هزار تن گندم، افزود: مراکز خرید تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی گندم مازاد بر نیاز زارعان در استان را خریداری می کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری 365 هزار هکتار از اراضی استان شامل 95 هزار هکتار آبی و 270 هزار هکتار دیم زیر کشت گندم قرار گرفت، اظهار داشت: بیشترین کشت گندم استان در شهر‌های ارومیه، بوکان، میاندوآب، نقده، پلدشت و میاندوآب انجام شده است. 
وی در مورد مطالبه های کشاورزان نیز بیان کرد: تاکنون بیش از 50 درصد از مطالبه های گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی نیز در حال تامین اعتبار است. 
فتح اله زاده ادامه داد: 27 مرکز خرید شرکت غله و 30 مرکز خرید تعاون روستایی به عنوان مباشر، کار تحویل گندم را بر عهده دارند. 
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم تحویلی 13 هزار ریال بوده و بانک کشاورزی به عنوان عامل پرداخت کننده وجوه گندم انتخاب شده است. 
به گزارش ایرنا برداشت 754 هزار تن محصول از مزارع گندم استان در سال زراعی جاری پیش بینی می شود. 
سالانه حدود 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از زارعان آذربایجان غربی به صورت تضمینی خریداری می شود؛ این استان دارای 700 هزار تا یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که 50 درصد آن سالانه به کشت گندم اختصاص می یابد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار