مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی از اهدای ۲ هزار و ۸۰۶ واحد خون توسط مردم آذربایجان غربی خبرداد.
کد خبر: ۶۵۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 24 September 2018

 

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مجتبی قهرمان رضاییه با بیان اینکه عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲ هزار و ۸۰۶ واحد خون اهدا کردند، گفت: در این ایام ۳ هزار  و ۱۵۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کرده که ۲ هزار و ۸۰۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی، با اشاره به اینکه ارومیه، سلماس و میاندوآب بیشترین اهدا کنندگان را داشتند، افزود: یک هزار و ۶۲ نفر در مرکز ارومیه، ۳۱۵ نفر در واحد سیار سلماس،۴۵۹  نفر در خوی، ۵۹۳ نفر در میاندوآب و ۳۷۷ نفر در نقده نذر خود را ادا کرده اند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ۶ مرکز در استان طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خون اهدایی مردم را دریافت می کنند، گفت: این مراکز در ارومیه، خوی، میاندوآب و نقده برای دریافت خون اهدایی مردم در ایام محرم امسال به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نظر گرفته شده بود.
وی، با بیان اینکه همشهریان اهدای خون خود را مختص ایام حسینی نکرده و در تمام ایام به این ماده حیاتی نیاز داریم، ادامه داد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و از شهروندان انتظار می رود تا در طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

قهرمان رضائیه ، با اشاره به طرح نذر اهدای خون در استان گفت: اهداکنندگان می‌توانند برای نام‌نویسی در طرح نوبت‌دهی اینترنتی نذر اهدای خون به سامانه nobatdehi.ibto.ir مراجعه و با تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری بدون صف انتظار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی، عنوان کرد: مردم آذربایجان غربی با ثبت‌نام در این سامانه اینترنتی، اهدای خون را محدود نکرده و در یک دوره زمانی، از ماه محرم تا پایان ماه صفر این فریضه اخلاقی و انسانی را انجام و نذر خود را ادا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، با اشاره به راه اندازی پویش «نذر اهدای خون از تاسوعا و عاشورا تا اربعین» یادآوری کرد: مردم استان با شرکت در این پویش برای تامین خون مورد نیاز نیازمندان از آن خوب استقبال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار