معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دستیابی به پیشرفت همه جانبه با حماسه علمی میسر است، گفت: شان علمی ایران اسلامی باید ارتقا یابد که در این خصوص سهم دانش آموزان بسیار پررنگ است.
کد خبر: ۶۵۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 23 September 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی روز یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مدرسه در دبیرستان شاهد نورالزهرا (س) ارومیه افزود: دانش آموزان برای دستیابی کشور به جایگاههای علمی باید حماسه ای از جنس علم و دانش با آرمان و اهداف متعالی داشته باشند.
وی اضافه کرد: از ویژگی های حماسه علمی داشتن شور و نشاط، ایثار و فداکاری و داشتن شجاعت در حل مشکلات است زیرا با سستی و تنبلی کاری پیش نمی رود.
وی ادامه داد: تحصیل صرف برای موفقیت در کنکور ارزشمند نیست و باید تحصیل علم و دانش با درک کامل همراه باشد.
حسینی بیان کرد: در جهان اسلام بیش از 22 درصد از تولیدات علمی کشورهای اسلامی در اختیار ایرانیان قرار دارد و بیش از 25 هزار مدرک در پایگاه های استنادی علمی و مقالات علمی توسط ایرانیان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه بستر اصلی و زیربنای توسعه جوامع داشتن انسانهایی توسعه یافته است، افزود: جامعه از طریق آموزش علم و دانش توسعه می یابد و برای رسیدن به تمدن باید انسانهای توسعه گرا و کامل داشت.
وی با اشاره به اینکه هنوز در کشور از ظرفیت موجود در بخش منابع انسانی به خوبی استفاده نشده است، گفت: در جوامع توسعه یافته حجم منابع انسانی بر حجم اقتصاد، بیش از 70 درصد و در کشور این آمار، 35 است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: منشا تحول و سازندگی نیروی انسانی است که هدایت و راهبری توسعه جامعه در آینده را به دست می گیرند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی روز شنبه /31 شهریور/ در اهواز گفت: این حمله تروریستی بسیار ناجوانمردانه بود و نیروهای مسلح ایران جواب این اقدام تروریستی را خواهند داد. 
به گزارش ایرنا زنگ مهر و آغاز سال جدید تحصیلی در ارومیه با حضور مسوولان استانی و دانش آموزان توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نواخته شد. 
برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در بخش جنبی این آیین از دیگر برنامه های روز اول سال تحصیلی جدید در ارومیه بود. 
امسال 587هزار دانش آموز استان رهسپار پنج هزار مدرسه شدند و پیش بینی می شود این تعداد تا آبان ماه هفت تا 10 هزار نفر افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار