امام جمعه ارومیه :از بزرگترین افتخارات نظام اسلامی در سایه آموزه های حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۶۵۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 21 September 2018
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفتهتاکید امام جمعه ارومیه بر حفظ دستاوردهای 8 سال دفاع مقدسارومیه، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسب  برای مرور ایثار و فداکاری های فرزندان کشورمان دانست و گفت : اقشار مختلف جامعه اعم از پیر و جوان در 8 سال دفاع نابرابر با دشمن متجاوز از تمامیت کیان مملکت اسلامی دفاع کردند واجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتاد و این در سایه آموزه های دینی به خصوص آموزه های نهضت امام حسین علیه السلام به دست آمده است.

او اضافه کرد د: در مرور تاریخ ایران، هیچگاه چنین افتخاری تکرار نشده است و پادشاهان مختلف حتی در شرایطی که کار به جنگ نیز نرسیده بود بخشهای مختلفی از خاک ایران را بذل و بخشش کرده اند که نمونه بارز آن در تاریخ معاصر، خیانتهای رژیم پهلوی است که بخشهای زیادی از خاک ایران را به دشمنان تقدیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: تاریخ هیچگاه از دست دادن خاک ایران در منطقه ای با نام امروزی بحرین و بذل و بخشش قسمتهایی از آرارات به آتا ترک و بخشهای دیگر کشور به عراق و افغانستان و روسیه در دوران رضا شاه ملعون را فراموش نخواهد کرد و این در حالیست که فرزندان ایران اسلامی با توسل به دین مبین اسلام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مدال افتخارات فرزندان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس تا قیامت بر سینه این ملت باقی خواهد ماند و باید با تمام توان از دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس مراقبت و نسل جوان را با افتخارات این دوران بیش از پیش آشنا کنیم.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از مردم آذربایجان غربی در برپایی باشکوه آئین های عزاداری سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران وفادارش گفت؛ امام حسین (ع) با تقدیم جان خود  از امتحان الهی سربلند خارج شد و امروز ملت ایران نیز در شرایط فعلی کشور در امتحان الهی هستند و باید با پرهیز از منافع شخصی و سوء استفاده از شرایط مردم به دنبال کسب رضایت خداوند و موفقیت در این آزمون الهی باشند.

پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته نیز فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش به تشریح رشادتهای رمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار