امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند که عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنیا را مبهوت عظمت و اقتدار خود کرد و نشان داد فرزندان این خاک دنباله رو راه امام علی (ع) و تحت فرمان داهیانه رهبر معظم انقلاب هستند.
کد خبر: ۶۵۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 14 September 2018

 از مراکز استانها، مهمترین محورهای سخنان خطیبان نماز جمعه امروز 23 شهریور ماه مراکز استان ها، حمله نیروی سپاه پاسداران به مقر تروریست ها و انهدام پایگاه آنان در اقلیم کردستان، اظهارات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، جنگ روانی دشمنان برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی ،گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و اولویت قرار دادن این فریضه از سوی مسولان و همچنین نیاز جامعه به نظارت عمومی بود.
امامان جمعه در خطبه های نماز این هفته به شناسایی ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه ، برگزاری هر چه با عظمت تر عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و تبیین رشادت های امام حسین (ع) و یارانش، بد عهدی اروپایی ها در قبال برجام ، برگزاری اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه و تلاش برای ریشه کن کردن تروریسم اشاره داشتند.
برخورد شدید، قاطع و سریع قوه قضاییه با فساد اقتصادی در جامعه، برخورد با مدیران مدارس دولتی برای دریافت هزینه ثبت نام از مردم ، صبر در برابر مشکلات، پرهیز از گسترش ویروس بدبینی در جامعه ،همراهی کردن مردم با دولت برای حل مشکلات ، انتخاب تیم اقتصادی مومن و جهادی توسط مسولان و بهره مندی از ظرفیت جوانان محورهای دیگر سخنان خطیبان نماز جمعه استان ها بود.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی گزیده ای از خطبه های امامان جمعه برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

** سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مقاومت در برابر ظلم درس بزرگ عاشورا است که ملت ایران با تکیه بر آن، بر همه تحریم ها چیره می شود.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به 40 سال تحریم های اقتصادی، سیاسی و روانی استکبار، افزود: آمریکا و همراهانش اکنون از طریق جبهه رسانه ای وارد جنگ روانی علیه ایران اسلامی شدند. 
وی بیان کرد: مقاومت و اطاعت از ولی فقیه رمز موفقیت ملت ایران در این جنگ روانی است. 
آیت الله شاهچراغی ، به حمله نیروی سپاه پاسداران به مقر تروریست ها در اقلیم کردستان اشاره و تصریح کرد: این حمله چند پیام داشت، اول مرهمی بر زخم های شهدای مریوان بود و دیگر اینکه ایران اسلامی هیچ جنایتی را بی پاسخ نمی گذارد. 
به گفته وی، این اقدام هشداری به دشمنان منطقه بود که باید هوشیار باشند و بدانند ایران اسلامی کشوری مقتدر است. 

** ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر اقتدار داخلی نقطه دقیق مقر منافقان را هدف قرار داد و نشان داد نیروهای این کشور با چشمان باز مدافع این مرز و بوم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنیا را مبهوت عظمت و اقتدار خود کرد و نشان داد فرزندان این خاک دنباله رو راه امام علی (ع) و تحت فرمان داهیانه مقام معظم رهبری هستند.
وی اضافه کرد: دنیا باید بداند فرزندان این خاک با قدرت و صلابت پای آرمانهای این انقلاب ایستاده اند و به کسی اجازه تجاوز به مملکتشان را نمی دهند و با کوچکترین تجاوز برخورد قاطع می کنند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد:امام حسین (ع)به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدفش ایجاد اصلاحات در امت اسلام بود که تداوم این راه بر همه واجب است و کسی بر اجرای آن مستثنی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد که ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.

** ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب تمام تلاش خود را برای بدبین کردن مردم از ارکان نظام اسلامی به کار برده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی نیز اظهار داشت: ویروس بدبینی یکی از ترفندهای مهم و مولفه‌های جنگ روانی دشمنان برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی است که در اوضاع آشفته اقتصادی و سوء مدیریت مسؤولان کلید خورده است.
وی افزود: معظم له در این خصوص بیانات راهگشایی را بیان کردند که نباید ویروس بدبینی را گسترش داد، ایشان فرمودند من به همه دولت‌ها انتقاد داشته و انتقاد هم کرده ام و هیچگاه اهل مسامحه در برخورد با اشکالات دستگاه ها نیستم.
حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نا امید کردن مردم نسبت به آینده انقلاب بویژه در فضای مجازی برنامه حساب شده دشمن است.

** زنجان 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهنمودهای رهبری در این شرایط حساس نقشه راه و ریل گذاری برای مردم و مسئولان است.
حجت الاسلام علی خاتمی با یاد آوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وظایف رسانه ها و نخبگان در برابر جنگ رسانه ای دشمن افزود: دشمن، دشمن است و هرگز خیر و مصلحت ما را نمی خواهد . 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکایی ها اگر چه تلاش زیادی می کند ولی نقش تعیین کننده ای در منطقه ندارند و این نتیجه استقامت و مقاومت است.
امام جمعه زنجان به اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه پیرامون ریشه کن کردن تروریسم در سوریه اشاره کرد و گفت: همه تلاش دشمن این بود تا با براندازی دولت سوریه و تجزیه این کشور امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند ولی ناکام ماند.
حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: انهدام پایگاه گروههای ترویستی توسط موشک های سپاه در اقلیم کردستان پیامی به آمریکا و عوامل مزدور بود.

** بوشهر
امام جمعه بوشهر گفت: دوران کدخدایی آمریکا و جهان غرب به سرآمده و جهان از آن اسلام و مهدی آل محمد (عج) است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: در جریان اتفاقات کشور های سوریه و عراق و لبنان نیز بخوبی اثبات شد آمریکا شکست دادنی است.
وی بیان کرد: در شرایط امروزی مهم ترین نیاز جهان، اسلام است ولی با این وجود برخی از کشورها وابستگی آنها به غرب روزبه روز در حال افزایش است و وحدت جهان اسلام دچارخدشه می شود.
خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به بد عهدی اروپایی ها در قبال برجام گفت: اروپایی ها نیز همانند آمریکا تعهدات خود را در قبال این تفاهم نامه بین المللی اجرا نکردند.
آیت الله صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف یعنی آراستگی به فضائل و هدایت به سمت کمال و نهی از منکر به معنی پیراستگی از رذایل و پیشگیری از سقوط به باتلاق ابتذال است.

**زاهدان 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امروز معروفی بالاتر از استقلال، آزادی و مقابله با مستکبران و دشمنان ایران اسلامی وجود ندارد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) بود زیرا جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول اکرم(ص) دچار چنان انحرافی شده بود که به راحتی منکر را انجام می دادند و معروف به فراموشی سپرده شده بود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : هر جامعه ای برای حفظ و جلوگیری از انحراف و سقوط ، نیازمند به نظارت عمومی است و در متن اسلام این نظارت در 2 اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر قرار داده شده است که قیام اباعبدالله الحسین(ع) نیز برای احیای این 2 فریضه الهی بود.

** اصفهان 
امام جمعه موقت اصفهان نیز خطر جنگ فرهنگی و اقتصادی را به مراتب بیشتر از نظامی دانست و گفت : دشمن سال های اخیر در این بخش سرمایه گذاری زیادی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی نیز در خطبه های نماز جمعه اصفهان گفت : دشمنان امروز در جنگ فرهنگی به دنبال منحرف و بی دین کردن جوانان ما هستند و از رسانه ها و فضای مجازی در این کار بسیار بهره می گیرند.
وی با تاکید بر این که در این شرایط نباید در برابر مشکلاتی که در کشورمان بوجود آمده است، بی صبری کنیم، بیان داشت : فراز و نشیب های مالی نباید ما را متزلزل کند و اگر دشمن دنیای ما را از بین برد ما نباید آخرت خود را نابود کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نباید در جنگ کوتاهی و با دشمنان همکاری کنیم، بیان کرد : از قوه قضاییه می خواهیم که به شدت، قاطعیت، سرعت و با عدالت مسایل فساد اقتصادی را بررسی کند و اجازه ندهیم که دشمن در جنگ اقتصادی و فرهنگی موفق شود.

** خراسان جنوبی (بیرجند)
امام جمعه موقت بیرجند گفت: رهایی از مشکلات موجود وظیفه دولت است و مردم هم باید با قوت در کنار دولت حرکت کنند.
حجت الاسلام مجید نصیرایی نیز در بخشی از سخنان خود در نماز جمعه این هفته بیرجند تاکید کرد : مردم مراقب هجمه های دشمن در فضای مجازی باشند تا نقشه های آنها برای اقتدار آمریکا و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب شود.
وی تصریح کرد: تاریخ همواره بیانگر این است که هر گاه نظام اسلامی با آمریکا دست به یقه شده است آنها نتوانسته اند اهدافشان را پیش ببرند و این مهم در دیگر کشورهای اسلامی هم به وضوح مشاهده می شود.
حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه کشور در مقابله با آمریکا از بحران های زیادی عبور کرده است گفت: آمریکایی ها و کسانی که بعضا از تهدیدهای آنها در داخل می ترسند باید بدانند که آمریکا فکر اینکه با فشارهای اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی ضربه خواهد زد را به گور خواهد برد.
وی افزود: استکبار جهانی می خواهد نظام را ناکارآمد جلوه دهد اما قوای سه گانه و در راس آنها قوه مجریه وظیفه دارند با وظیفه مندی و استفاده از نیروهای مخلص، جوان و انقلابی در مقابل این هجمه ایستادگی کنند.
ادامه دارد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار