ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آئین‌های عزاداری باید فرصتی برای شناخت اهداف قیام حسین و ویژگی‌های اهل بیت (ع) و یاران با وفای امام حسین (ع) باشد.
کد خبر: ۶۵۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 14 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با تسلیت فرا رسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان و ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی شناخت اهداف امام حسین (ع) را مورد توجه قرار داد اظهارداشت: این وظیفه بر عهده فعالان هیئت‌های مذهبی است تا در این فرصت به بازشناسی عمومی فرهنگ عاشورا در بین توده‌های مردم اهتمام کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: ابا عبدالله الحسین به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدفش ایجاد اصلاحات در امت اسلام بود که تداوم این راه بر همه واجب بوده و کسی بر اجرای آن مستثنی نیست.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) الگوی زندگی برای تمام جوامع بشری است افزود: وفاداری یاران امام برای ما الگوست، اصحاب ایشان  افرادی دیندار،ولایتمدار و فدایی بودند که علاوه بر اعلام لسانی،با خون خود این ولایتمداری و ارادت خود را در روز عاشورا امضا کردند که ما نیز باید از این یاران امام درس ولایتمداری رابیاموزیم.

امام جمعه ارومیه با ناکید بر اینکه مراسم عزاداری عصر تاسوعا و عاشورا با عظمت بیشتری برگزار و رشادت های امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و یاران باوفای آن حضرت بیشتر تبیین شود بیان کرد: باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) با عظمت بیشتری برگزار شود تا به دنیا نشان دهیم هنوز پای آرمان های امام حسین (ع) و شهدا ایستاده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر اقتدار داخلی نقطه دقیق مقر منافقان را هدف قرار داد و نشان داد نیروهای این کشور با چشمان باز مدافع این مرز و بوم هستند عنوان کرد: پیروزی مقتدرانه نیروهای سپاه نشان از قدرت و توان نظام است که با رهبری داهیانه معظم له توانست بسیاری از سردمداران حزب را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنیا را مبهوت عظمت و اقتدار خود کرد و نشان داد فرزندان این خاک دنباله رو راه امام علی (ع) و تحت فرمان داهیانه مقام معظم رهبری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار