رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایت های غیرمجاز در زمینه طب سنتی و داروهای گیاهی دروغین رصد شده و با گردانندگان آنها به صورت جدی برخورد می شود.
کد خبر: ۶۵۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 14 September 2018

به گزارش تابناک اذربایجان غربی غلامرضا اصغری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: این متخلفان با هماهنگی مسوولان قضایی در سطح کشور با برخورد قانونی مواجه می شوند. 
وی اضافه کرد: این سایت ها در بیشتر موارد ادعاهای دروغینی در خصوص درمان سرطان، تقویت قوای جنسی، درمان ناباروری، لاغری و موضوعات دیگر منتشر می کنند. 
وی ادامه داد: مراکز غیرمجاز طب سنتی با تبلیغات اغواکننده و بسیار گران قیمت به سلامت مردم آسیب می‌زنند و سیاست ما توسعه طب سنتی در چارچوب سیاست ‌های کلی نظام سلامت و جلوگیری از این تخلف ‌هاست. 
رییس سازمان غذا و دارو گفت: برخی عطاری ها یا مراکز طب سنتی نیز در کشور وجود دارد که به صورت غیرمجاز یا به صورت مراکز توصیه ای اقدام به درمان مراجعه کنندگان با ساخت ترکیبات چند گیاه دارویی می کنند که این اقدام نیز تخلف است. 
وی اضافه کرد: با ترویج و استفاده مناسب از طب ایرانی سنتی می توانیم این طب را به برند درمانی کشور در سطح جهان تبدیل کنیم. 
اصغری بیان کرد: طب ایرانی سنتی مکمل طب رایج است و می تواند بسیاری از بیماری ها که به صورت کامل در طب رایج درمان نمی شود را درمان کند. 
اصغری افزود: این سازمان آمادگی لازم برای گسترش سلامتکده ها در نقاط مختلف کشور با تسهیل شرایط اداری و اعطای تسهیلات مالی به افراد متقاضی را دارد. 
وی اضافه کرد: مرکز طب ایرانی سنتی باید توسط پزشکان عمومی و دارای سابقه درمان راه اندازی شود و تمام مراحل درمان در طب ایرانی سنتی باید استاندارد باشد. 
رییس سازمان غذا و دارو گفت: دوره های آموزشی طب ایرانی سنتی باید برای تمامی پزشکان عمومی در کشور برگزار شود تا این طب در بین اعضای جامعه پزشکی رواج یابد. 
به گزارش ایرنا و بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و در بندهای 12-2 و 12-4 نظارت بر خدمات طب سنتی به ‌عهده وزارت بهداشت است و استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های طب سنتی و ایرانی را باید وزارت بهداشت انجام دهد و به این منظور مردم باید فقط به مراکز مجاز طب سنتی مراجعه کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار