مراسم تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سومین روز از ماه محرم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 13 September 2018
مراسم تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کاوش شده‌اند، صبح امروز ۲۲ شهریورماه پس از قرائت زیارت عاشورا با حضور پرشور مردم و مسولان کشوری و لشکری از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران آغاز شد.
 
پیکرهای این شهدا که با عنوان «شهدای عزت ایران اسلامی» در حال تشییع هستند ازمناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، ‌کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر ۱، منطقه عمومی فکه، شرهانی، جزیره بوارین، نفت شهر و سومار کاوش شده‌اند.
 
مردم با در دست داشتن بیرق‌های عزاداری ضمن برپایی مراسم سینه‌زنی قرار است پیکرهای پاک این ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس را تا معراج‌الشهدای تهران تشییع کنند.
 
 
آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس،‌ کرمان، کرمانشاه و مازندران استان‌هایی هستند که در روزهای آینده این پیکرها در آن تشییع می‌شوند.
 
۱۷ شهید از این ۱۳۵ پیکر شناسایی شده‌اند که قرار است پیکرها برای برگزاری مراسم تدفین به خانواده آنها تحویل داده شود. پیکر ۴۵ شهید دیگر نیز احتمال شناسایی هویت دارند. از ۱۷ پیکری که شناسایی شده‌ است هفت پیکر به خانواده‌های تهرانی تعلق دارد.
 
همچنین شب گذشته همزمان با دومین روز از ماه محرم، مراسم وداع با پیکرهای ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار