خبر لغو سی و سومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان درحالی از سوی مسئول اجرائی این مسابقات رد شد که مدیرکل ورزش و جوانان در اعلام نظری تناقض‌وار عنوان کرد این خبر را نه تکذیب و نه تایید می‌کند!
کد خبر: ۶۵۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 13 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی روز گذشته "خبرگزاری فارس" در خبری شوک‌آور برای ورزش تبریز که به نقل از رئیس هیات دوچرخه‌سواری این شهرستان منتشر کرد، مدعی شد تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان که سی و سومین دوره آن قرار است در فاصله زمانی روزهای هشتم تا سیزدهم مهر ماه سال جاری برگزار شود، به دلیل مشکلات ارزی لغو شد.

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی بیانیه‌ای کوتاه صادر و اعلام داشت: «خبر لغو تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان صحت نداشته و مقدمات برگزاری این تور در سال‌ جاری فراهم شده است.»

ابراهیم فیروزی، دبیر اجرائی این تور نیز خبر لغو قطعی این دوره را تکذیب کرد و گفت: «ستاد برگزاری سی و سومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان همه تلاش خود برای رفع موانع برگزاری تور را به کار بسته و انتشار اخباری مبنی بر لغو این دوره از تور، هیچ پایه و اساسی ندارد.»

اما نکته جالب و قابل تأمل ماجرا اینجاست که ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان در مصاحبه‌ای که کاملاً با خبر روابط عمومی اداره خود و اظهارات کارمند اجرائی‌اش در تناقض بوده و به نظر همسو با لغو مسابقات است، عنوان کرد "این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می‌کند"!

اگر از این پارادوکس که اختلافات درون سازمانی در اداره ورزش و جوانان استان را به وضوح به معرض نمایش می‌گذارد بگذریم، شنیده‌های آناج در همان روزهای انتصاب بهتاج به سمت مدیریت این اداره نیز حکایت از این داشت که وی شخصاً راضی به صرف هزینه‌‌ی میلیاردی برای برگزاری این تور نبوده و شاید یکی از دلایلی که این تور قدیمی را در آستانه تعطیلی قرار داده است، همین مخالفت این مقام استانی است.

جالب‌تر اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان در زمان انحلال تیم‌های قهرمانی سازمان ورزش شهرداری تبریز هم که گویا به حذف این تیم‌ها و خصوصا تیم دوچرخه‌سواری احتمال می‌داده است، با حضور در جلسه شورای شهر اعلام کرد "برگزاری این تور بدون حضور تیم شهرداری تبریز فاقد معنی و اعتبار است" تا پالس‌های منفی را از همان روز به صورت علنی داده باشد.

در باب سیاست یک بام و دو هوای این مقام مسئول واگذاری امتیاز باشگاه گسترش فولاد به خارج از استان که پیش‌تر در نشست خبری خود قویاً اعلام کرده بود اجازه این کار را نخواهد داد، دیگر اتفاق روشنی بود که برخلاف مواضع ظاهری وی صورت گرفت تا رویکرد محافظه‌کارانه او را دوباره نمایان سازد!

بیشتر بخوانید:

بهتاج: برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان کار بزرگی بود/ وزیر پیگیر ماجرای تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی است/ با انتقال امتیاز تیم‌ها به خارج از استان مخالف هستیم

حال و در شرایطی که تکلیف تیم شهرداری تبریز برای حضور در تور ایران - آذربایجان تا حدود زیادی مشخص شده است، باید منتظر ماند و دید در ادامه چه سرنوشتی در انتظار یکی از قدیمی‌ترین تورهای دوچرخه‌سواری آسیا خواهد بود و آیا قطار برگزاری این رقابت‌ها در سال جاری ایستگاه سی و سوم را رد می‌کند یا خیر؟

گفتنی است، سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان درحالی در تاریخ فوق‌الذکر و همچون دوره‌های قبلی در 6 مرحله به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل برگزار خواهد شد که طبق آخرین اخبار حضور 14 تیم داخلی و خارجی در این مسابقات قطعی شده است.

در مرحله اول، رکابزنان مسیر تبریز - ارومیه را رکاب خواهند زد و در مرحله دوم باید مسیر ارومیه - منطقه آزاد ارس را طی کنند. در مرحله سوم مسیر منطقه آزاد ارس تا تبریز پیش‌روی شرکت‌کنندگان خواهد بود و در مرحله چهارم نیز رکابزنان، تبریز را به مقصد سرعین طی خواهند کرد. مسیر بازگشت سرعین - تبریز، مرحله پنجم را شامل خواهد شد و در مرحله ششم و پایانی، دوچرخه‌سواران باید در داخل شهر تبریز مسافت تعیین شده را طی کنند تا چهره تیم‌ها و نفرات برتر مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار