چند وقتی است که موضوع انحلال تیم والیبال شهرداری ارومیه بر سر زبان‌هاست و نگرانی‌هایی را در شهر عاشقان والیبال ارومیه رقم‌زده است و به تازگی با ابرام اعضای شورای شهر بر مصوبه قبلی، عملاً این موضوع به فاز نهایی خود وارد شده است.
کد خبر: ۶۵۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 13 September 2018

به گزارش  با توجه به اینکه شهرداری این شهر مدتهاست در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه شده و انتقادهای زیادی از تیمداری شهرداری باوجود مشکلات معیشتی کارکنان صورت گرفته است به همین خاطر تعدادی از اعضای شورای شهر ارومیه تصمیم گرفتند این نهاد خدمات عمومی را از تیمداری منع کنند.

بنابراین موضوع انحلال والیبال ارومیه از سوی شورای شهر مطرح و با 7 رأی موافق به تصویب رسید اما بعدها این مصوبه توسط فرمانداری رد شد.

موافقان انحلال تیم والیبال شهردرای ارومیه معتقدند شرایط برای تیمداری شهرداری مساعد نیست و پرداخت حقوق کارکنان باید در اولویت قرار گیرد، از سوی دیگر شهرداری در تیم‌های محلی مجاز به سرمایه‌گذاری است و شهری که عنوان پایتخت والیبال را به یدک می‌کشد نیازمند سرمایه‌گذاری در سطح کلان است و البته میتواند به بخش خصوصی نیز واگذار شود.

مخالفان انحلال تیم والیبال شهرداری ارومیه بر این عقیده‌اند که بودجه یک اداره مختص به همان بخش است و در همان حوزه صرف می‌شود بنابراین بودجه والیبال ارومیه در صورت انحلال تیم نیز صرف پرداخت حقوق کارکنان نمی‌شود، از سوی دیگر بودجه سال 97 شهرداری 1279 میلیارد تومان و بودجه باشگاه شهرداری ارومیه تنها 12 میلیارد تومان است.

شورای حل اختلاف نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد

عضو شورای شهر ارومیه  بابیان اینکه شورای شهر هیچ‌گاه خواستار این نیست که والیبال ارومیه منحل شود اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شده بود شرایط برای تیمداری آن مناسب نبود.

حسین پناهی گفت: برخی افراد تصمیم شورای شهر مبنی بر انحلال والیبال را غیرقانونی می‌دانند درحالی‌که شورای شهر بر تمامی امورات شهرداری نظارت دارد.

وی در رابطه با رد مصوبه شورا خاطرنشان کرد: فرمانداری از اختیارات خود استفاده کرده است و می‌تواند تصمیمات شورای شهر را به هر دلیلی رد کند ولی در نهایت در صورت ابرام اعضا، شورای حل اختلاف رأی نهایی را صادر می‌کند و نتیجه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

بودجه والیبال کفاف هزینه‌ها را نمی‌داد

یک عضو دیگر شورای شهر ارومیه که از موافقان انحلال والیبال است نیز در این باره گفت: بودجه اختصاص داده‌شده به والیبال 12 میلیارد تومان بود که این مبلغ نیز کفاف هزینه‌های والیبال را نمی‌داد و با توجه به شرایط اقتصادی، هزینه‌ها از 20 میلیارد تومان نیز تجاوز می‌کرد.

مسعود پاکی اظهار داشت: دلیل اصلی مخالفت با تیم داری شهرداری ارومیه مسئله مالی است و با توجه به اینکه با شرایط اقتصادی نامناسبی مواجه هستیم اکنون زمان مناسبی برای تیمداری شهرداری نیست.

وی بابیان اینکه شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود ناموفق بوده است افزود: شرایط اقتصادی کنونی کشور ایجاب می‌کند که پرداخت حقوق کارکنان در اولویت قرار گیرد و با این وضع نمی‌توان انتظار تیمداری از شهرداری داشت.

تیم والیبال شهرداری ارومیه مشکل قانونی ندارد

عضو مخالف انحلال در شورای شهر ارومیه بابیان اینکه والیبال شهرداری ارومیه مشکل قانونی ندارد افزود: بودجه و مصوبه والیبال مشخص هستند و هیچ‌گونه ایرادی بر آن وارد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور گفت: برخی می‌گویند شهرداری تنها برای تشکیل تیم‌های محلی اختیارات قانونی دارد ولی امسال از سوی وزارت کشور اعلام شد که شهرداری‌ها می‌توانند باشگاه‌داری نیز انجام دهند.

عضو شورای شهر ارومیه بابیان اینکه پرداخت نشدن حقوق کارگران توسط شهرداری بهانه‌ای برای انحلال تیم بود اظهار داشت: کل بودجه شهرداری ارومیه 1279 میلیارد تومان برای سال 97 است و بودجه باشگاه 12.5 میلیارد تومان است که در مقابل بودجه کلی مبلغ ناچیزی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر به استفاده از بازیکنان بومی تأکید داشت ولی برخی از تمهیدات سبب استفاده نامناسب از اعتبارات شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار