دکتر آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی از اعلام آمادگی شرکت های ترک و فنلاندی برای همکاری در زمینه گیاهان دارویی خبرداد.
کد خبر: ۶۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 12 September 2018

به گزارش تابناك آذربايجان غربي،دکتر جواد آقازاده در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی در ارومیه گفت: استان دروازه اروپاست و باتوجه به هم‌مرزی با ۴ کشور همسایه، میتواند در دوران تحریم، کمک شایانی به کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: نیاز به توجه ویژه رییس سازمان غذا و دارو برای امضای تفاهم نامه علوم پزشکی استان با کشورهای همسایه داریم تا در دوران تحریم و برای استفاده از فناوری‌های آنان، بهره ببریم.
وی اظهار کرد: وجود منابع طبیعی در آذربایجان غربی میتواند همچون گیاهان دارویی این استان را یک استان مهم در کشور تبدیل کرده است که نیاز است در این مورد باتوجه به اینکه گروه‌هایی از دانشگاه آتاتورک ترکیه و یک گروه فنلاندی برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند میتوان با آغاز همکاری با آنان شاهد رشد و توسعه صنعت گیاهان دارویی استان و کشور باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غرب ادامه داد: ما آمادگی ارتباط پژوهشی تحقیقاتی و تولیدی با ترکیه و فنلاند هستیم و در این رایتا نیاز به حمایت مسئولین و بخصوص وزارت و سازمان غذا و دارو هستیم.
آقازاده همچنین گفت: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در آذربایجان غربی قدم های خوبی برداشته شده و برای توسعه آن نیاز به حمایت داریم تا هم با هکاری با کشورهای دیگر از تکنولوژی و دانش آنها استفاده کنیم و هم بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.
وی افزود: کارخانه های صنایع تکمیلی استان که آذربایجان غربی در این زمینه سرآمد کشور است و نقش نظارتی سازمان غذا و دارو هم بسیار مهم است، میتواند در بحث اشتغالزایی و هم در بحث صادرات محصولات کمک زیادی به کشور داشته باشد.
وی در خاتمه گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت مهمی در استان است و میتوان از آن برای ارتقای تبادلات در حوزه سلامت و غذا بهره برد.

اعلام آمادگی‌ ترکیه و فنلاند برای همکاری در زمینه گیاهان داروییاعلام آمادگی‌ ترکیه و فنلاند برای همکاری در زمینه گیاهان دارویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار