به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، شهلا تاجفر در جلسه کارگروه زن و خانواده آذربایجان غربی افزود: این بودجه برای اجرای برنامه های مرتبط با بانوان در 25 اداره کل آذربایجان غربی اختصاص یافته که از جمله مهمترین آنها می توان به تدوین سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمند سازی آنها اشاره کرد.
وی اضافه کرد: طرح های ویژه زنان در راستای ارتقای سطح توانمندی بانوان و دختران جوان موجب تقویت ارزش های اسلامی و آموزه های دینی در بین بانوان به ویژه دختران جوان می شود و سرعت بخشی هر چه بیشتر به اجرای این برنامه ها لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: بیش از 2 هزار زن کارآفرین استانی و 31 بانوی کارآفرین ملی در آذربایجان غربی وجود دارد و این بانوان نیز باید مورد حمایت قرار می گیرند تا زمینه توسعه اشتغال به ویژه در بین بانوان و دختران فراهم شود.
تاجفر افزود: تقویت مشاغل خانگی در استان زمینه ساز تقویت نهاد خانواده و تحکیم آن است و باید توجه جدی به این امر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تقویت مشاغل بانوان یکی از ساختارهای اقتصاد مقاومتی است، افزود: حضور زنان کار آفرین و زنان سرپرست خانوار در عرصه تولید علاوه بر خودکفایی زنان می تواند در تولید نقش اساسی داشته باشند
وی بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان نیز با هدف توانمندسازی زنان و خانواده در بخش های دانش، امنیت، سلامت و آگاهی در حال تنظیم است.
وی اضافه کرد: توسعه سازمان های مردم نهاد در امور زنان، ارتقای دانش و بینش بانوان در ادارات و توانمند سازی بانوان در جامعه از دیگر برنامه های امور بانوان و خانواده استانداری در سال جاری است.
مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این جلسه گفت: زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون توانسته اند در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی با اتحاد و همدلی گمی موثر بردارند.
عفت شریعتی بیان کرد: باید از توانمندی زنان و نبوغ این قشر نهایت استفاده را در راستای بهبود اوضاع اجتماعی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: زنان این سرزمین مادرانی هستند که وظیفه خطیر معلمی را نیز بر دوش دارند و در عرصه اجتماع و خانواده با تربیت فرزندانی مقتدر آینده این مرز و بوم را بیمه می کنند.
وی با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب در استان های مرزی کشور گفت: این استان ها که آذربایجان غربی از جمله آنهاست توانسته اند با وجود تنوع قومی و مذهبی، با اتحاد و همدلی در کنار هم صمیمانه زندگی کنند.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: باید برنامه های تقریب مذاهب در کشور به ویژه در استان های مرزی به درستی و با قدرت و اتحاد بیشتری به پیش رود و در این راه هر مشکلی باشد ما حمایت می کنیم.
آذربایجان غربی بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و نزدیک به نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل داده اند؛ زنان سرپرست خانوار در این استان نیز حدود یک و نیم درصد جمعیت استان را در بر می گیرند.
بیش از 45 هزار زن سرپرست خانوار در این استان سکونت دارند که باید زمینه اشتغال پایدار و توانمندسازی آنان فراهم شود.