آیت الله حسینی بوشهری:
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عمران مساجد تنها به ساخت مساجد نیست، گفت: مساجد باید از لحاظ فکری، فرهنگی و آموزشی و با حضور مردم آباد شوند.
کد خبر: ۶۳۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 29 July 2018

به گزارش تابناک قم،‌ آیین پرشکوه کلنگ‌زنی مسجد و مجموعه فرهنگی ورزشی قبا در منطقه پردیسان با حضور مسئولین برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از مردم منطقه و مسئولان استان، آیت‌الله حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمود مظفر مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز کشور، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه پردیسان، مدیران کل استان، دبیران اقامه نماز، روحانیون و ائمه جماعت برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در این مراسم ضمن آرزوی توفیق برای خیرین مسجدساز گفت: برپا کنندگان نماز کسانی هستند که بسترها و شرایط اقامه نماز را برپا می‌کنند.

امام جمعه قم گفت: کسانی که در مسیر دین داری قرار دارند برپا کنندگان نماز هستند، اهل زکات و اهل انفاق هستند، به مبدأ و آخرت اعتقاد دارند، این گروه تنها از خدا ترس دارند و جز خدا از کسی پروا ندارند. این افراد ره یافتگان و هدایت یافتگان این مسیر هستند.

وی گفت: عمران مساجد تنها به ساخت مساجد نیست، عمران به این است که مساجد ما از لحاظ فکری، فرهنگی و آموزشی و با حضور مردم، آباد شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر مشارکت مردم در ساخت، عمران و توجه به مساجد را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدوارم این مجموعه به عنوان یک پایگاه فرهنگی در خدمت مردم باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی که اقدام به ساخت مسجد می‌کنند خداوند برای آنان خانه‌ای را در بهشت خواهد ساخت.

وی گفت: کار خوب و کارهای ماندگار سه ویژگی دارد که امام صادق(ع) بر آن تأکید دارند و آن اینکه کار بزرگ را همیشه باید کوچک جلوه بدهیم تا خدا آن را بزرگ جلوه دهد. دوم اینکه کارهای نیک را پوشیده نگه داریم و سوم اینکه در کار نیک عجله کنید.

وی از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی به دلیل ساخت مساجد در کشور تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: امیدوارم ساخت مسجد در اولویت ایجاد مناطق مسکونی باشد و قبل از احداث خانه‌هایی در مناطق مختلف اول به فکر ساخت مسجد آن منطقه و محله باشیم.

محمود مظفر اظهار داشت: در نهضت مسجدسازی که از چند سال گذشته توسط حاج آقای قرائتی ایجاد شده، توفیق خوبی در سراسر کشور به دست آمده است.

در این مراسم مصطفی کرمانشاهی از خیرین مسجدساز که ساخت مسجد قبا را متقبل شده است بر ساخت ۹۸ مسجد دیگر تأکید کرد.

این خیر مسجدساز که ساخت دومین مسجد را مورد توجه قرار داده است اظهار امیدواری کرد بتواند این مهم را به سرانجام برساند.

شایان ذکر است مسجد و مجتمع فرهنگی، ورزشی و درمانی قبا در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در منطقه پردیسان ساخته می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار