کد خبر: ۶۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 25 July 2018

 

مدیران استارت آپ ها معمولا در سنین جوانی یا میانسالی قرار دارند، از این رو تبدیل شدن به یک مدیر موفق می تواند آسیب هایی را متوجه آنان کند. بهتر است این گروه از مدیران در کنار فعالیت اقتصادی خود، کماکان به دانش اندوزی و کسب تجربه ادامه دهند.

عصر ایران - استارت آپ ها یا شرکت های نوپا در راستای حفظ شاخص رشد و تداوم نوار موفقیت خود نیازمند راهبردهای خاص مدیریتی بویژه در بخش مدیریت نیرو و سرمایه هستند. کارشناسان همواره تاکید دارند رشد انفجاری شرکت های نوپا می تواند زمینه ساز شکل گیری خطاهای مدیریتی و در نهایت آسیب جدی بر عملکرد استارت آپ باشد. از این رو در مبحث حاضر نکاتی را با هم مرور می کنیم که توجه به آنها در تداوم عملکرد موفق یک استارت آپ اثر گذار است.

مدیریت

مدیران استارت آپ ها معمولا در سنین جوانی یا میانسالی قرار دارند، از این رو تبدیل شدن به یک مدیر موفق می تواند آسیب هایی را متوجه آنان کند. بهتر است این گروه از مدیران در کنار فعالیت اقتصادی خود، کماکان به دانش اندوزی و کسب تجربه ادامه دهند. حضور در دوره ها آموزشی و بهره برداری از فضای مجازی در راستای بروزرسانی سطح آگاهی، برای مدیران بسیار اهمیت دارد.
به عبارت دیگر مدیران استارت آپ ها همواره می بایست مرز خود رابا گرفتاری در تکبر حفظ کرده و بخشی از زمان خود را به تقویت بنیه علمی مرتبط با فعالیت خود اختصاص دهند.

کارمندان

در محیط شغلی استارت آپ ها صمیمت خاصی وجود دارد بویژه در مراحل آغازین که هسته اولیه شرکت معمولا از جمع دوستان تشکیل شده است. همزمان با پیشرفت کار، تعداد کارمندان نیز افزایش یافته و فضای شغلی دچار تغییراتی می شود.  اینجا مدیران باید توجه داشته باشند که از شکل گیری فضای تیمی در محیط کار جلوگیری کنند. 
در سطح استارت آپ ها باید شرایطی فراهم شود که اعضا تازه وارد نیز از منظر روانی خود را متعلق به مجموعه دانسته تا نهایت توان خود را بکار گیرند.

محیط کار

محیط کار یک شرکت نوپا معمولا با سایر شرکت ها متفاوت است، اینجا خلاقیت در فضا موج می زند. استفاده از رنگ های شاد و معماری مدرن بسیار پرطرفدار است. از این رو مدیران در تهیه وسایل و جانمایی آنها تلاش می کنند تا حس متفاوت بودن را از همین چینش دکوراسیون شرکت آغاز کنند.

مالی

همانطور که عنوان شد شرکت های نوپا به واسطه رشد انفجاری و خیره کننده خود شناخته می شوند. از این رو کنترل و برنامه ریزی برای درآمدهای شرکت و مدیریت هزینه ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدیران شرکت های نوپا احتیاج به یک تیم حسابداری حرفه ای دارند تا گردش مالی شرکت را در منطقی ترین مسیر ممکن هدایت کنند. البته جضور این تیم به مفهوم کاهش سطح تعاملات مدیریت در پروسه های مالی نخواهد بود بالعکس مدیر از تیم مذکور در راستای افزایش اشراف خود بر شرایط اقتصادی شرکت استفاده می کند. این تعامل بویژه در سال های آغازین فعالیت شرکت اهمیت بیشتری دارد.

نکته: ایجاد بودجه ذخیره برای یک شرکت نوپا به عنوان تضمینی برای روزهای سخت بازار، یک اصل تغییرناپذیر است. از همان روز اول از تیم مالی بخواهید بخشی از درآمدهای شرکت را در چارچوب بودجه ذخیره مدیریت کنند تا در شرایطی که لازم شد آنرا عملیاتی کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار