کد خبر: ۶۳۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ 15 July 2018

گمرک جمهوری اسلامی و سازمان امور مالیاتی کشور به دستور وزیر اموراقتصادی و دارایی به «همکاری کامل با بخش خصوصی شناسنامه دار کشور برای مبارزه با فساد» موظف شدند.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» امروز (شنبه) در دیدار با مسوولان گمرک جمهوری اسلامی و سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم برخورد جدی با تخلف‌های گمرکی و کم اظهاری مالیاتی تاکید کرد.

کرباسیان بیان کرد: ما در مبارزه با فساد، با بخش‌خصوصی واقعی کشور همراهیم و می‌دانیم آنانی که سرمایه‌هایشان را به کارخانه و کار تبدیل کرده‌اند، دل پردردی دارند. 
وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد از مبارزه با فساد کوتاه نمی‌آید و برای نظارت هرچه بیشتر براین فرآیندها، گزارش کار و عملکرد‌ها به صورت هفتگی به من ارائه می‌شود و بشخصه بر آن نظارت می‌کنم.

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: از این پس همه مسوولان مالیاتی و گمرکی در استان‌های کشور پیش از آنکه هر تصمیم اجرایی اتخاذ کنند، باید از نهاد‌های معتبر و شناخته‌شده بخش‌خصوصی مانند اتاق‌های بازرگانی و اتاق تعاون مشورت‌های لازم را کسب کنند.

به گفته وی، در جلسه صبح به مدیران گمرکی و مالیاتی سراسر کشور، بخشنامه‌ای در مورد اصلاح ارتباطات با بخش‌خصوصی شناسنامه‌دار کشور ابلاغ شد.

** گزارش تکمیلی گمرک در مورد اتفاق‌های اخیر 
وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: گمرک جمهوری اسلامی باید همه ابزار‌ها و امکانات خود را برای مبارزه با فساد به کار گیرد.
«در مورد مقابله با انواع بیش اظهاری که نمونه‌هایی از آن را پس از بحران ارزی کشور شاهد بودیم، تصمیم‌های لازم گرفته شد و از امروز در گمرک‌های سراسر کشور اجرا می‌شود».

کرباسیان همچنین اعلام کرد صبح امروز به کمک گمرک جمهوری اسلامی، گزارش‌های تکمیلی در مورد اتفاقات اخیر با جزییات دقیق و کارشناسی تهیه شد.
به گزارش ایرنا، به نظر می‌رسد منظور از اتفاق‌های اخیر، موضوع واردات خودروست؛ زیرا چند ساعت بعد، گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره به رییس جمهوری تقدیم شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری بیست و هشتم خردادماه در جلسه ساماندهی بازار به سودجویان از نوسان‌های ارزی هشدار داد و گفت: مصرف‌کنندگان نباید هزینه سودجویی عده‌ای را بپردازند. 
«حسن روحانی» افزود: سودجویان اقتصادی آماده برخورد قاطع مالیاتی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار