رییس هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی گفت: «مسعود خاکی» ورزشکار نوجوان اهل میاندوآب علاوه بر کسب مقام قهرمانی ایران موفق شد رکورد جوانان کشور در رشته استقامت جاده را 11 ثانیه بهبود ببخشد.
کد خبر: ۶۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 13 July 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سید محمدرضا اسدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسعود خاکی یکی از 2 نماینده دوچرخه سواری استان در مسابقات قهرمانی جوانان کشور است که با ثبت زمان زمان سه دقیقه و 29 ثانیه در رشته سه کیلومتر جاده موفق به رکورد زنی شد.
وی بیان کرد: این ورزشکار نوجوان متولد شهریور 1381 است که به عنوان دوچرخه سوار رده سنی نوجوانان این رکورد را در رده سنی جوانان ایران کسب کرد و ماه آینده نیز برای شرکت در مسابقات نوجوانان کشور عازم کرمان می شود.
اسدی گفت: «متین بشیری» دیگر دوچرخه سوار استان نیز در بین بیش از 80 شرکت کننده رتبه بیست و ششم را کسب کرد.
وی ادامه داد: مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور با حضور 76 رکاب زن از 17 استان در رشته های پیست و جاده به مدت سه روز /19 تا 21 تیر ماه جاری/ در شهر مشهد برگزار شد.
به گزارش ایرنا مسعود خاکی به همراه صابر سبحانی، امیر مفتوحی و امید زینالی چهار دوچرخه سوار از آذربایجان غربی هستند که فروردین ماه امسال به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
دوچرخه سواری در آذربایجان غربی قدمت نزدیک به 40 ساله دارد ولی از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخورار نیست و هرزگاهی شاهد ظهور تک ستاره هایی است که خیلی زود به دلیل سوء مدیریت، نبود برنامه ریزی مناسب و وجود بروز حواشی به فراموشی سپرده می شوند.
تور دوچرخه سواری آذربایجان ایران که برای نخستین بار در سال 1365 با عنوان «تور دریاچه ارومیه» با همکاری اداره کل تربیت بدنی وقت و هیات دوچرخه سواری استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برگزار شد، یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی این استانهاست که به توسعه این رشته منجر می شود.
مهر امسال شاهد برگزاری سی و سومین دوره این تور بین المللی خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار