کلیسای روستای ریحان آباد ارومیه با عنوان 'گورگیز' که یکی از کلیساهای قدیمی این شهر به شمار می رود پس از مرمت با یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال هزینه بازگشایی شد.
کد خبر: ۶۲۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 07 July 2018

     به گزارش تابناک آذربایجان غربی کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه روز شنبه در آیین افتتاح این کلیسا گفت: برای بازسازی این کلیسا یکهزار و 100 میلیون ریال از سوی خیران و 300 میلیون ریال نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هزینه شده است. 
داریاووش عزیزیان با تاکید بر اینکه بازسازی کلیساهای قدیمی منطقه در دستور کار قرار دارد، از همکاری شهرداری ارومیه در بازسازی اماکن تاریخی و کمک به ارتقا سطح گردشگری منطقه قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه سازه های برخی از کلیساهای منطقه قدمتی دیرینه دارد، اضافه کرد: ارومیه شهری تاریخی و رنگین کمانی از ادیان و اقوام است و اماکن تاریخی این شهر به خوبی محافظت می شود. 
وی کلیسا را نماد یک زندگی روحانی دانست و افزود: همچنان برای حفظ قداست کلیساها در آذربایجان غربی تلاش می شود.
وی با بیان اینکه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم، گفت: اینکه در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از اقلیت ها حضور دارند، نشان از عظمت نظام جمهوری اسلامی است.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه از آزادی و امنیت موجود در کشور برای برگزاری آیین های مذهبی و دینی قدردانی کرد و افزود: از تمام کسانی که در سایه نظام جمهوری اسلامی این امنیت را به ارمغان آوردند، تشکر می کنیم.
کلیسای گورگیز در روستای ریحان آباد در بخش مرکزی شهرستان ارومیه واقع شده و قدمت آن بنا به نظر کارشناسان 300 سال برآورده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار