مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:برای موفقیت در هر فعالیتی باید امکانات و زیرساخت های مناسب مهیا و به دغدغه ها و مشکلات اهالی آن حرفه رسیدگی شود.
کد خبر: ۶۲۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 26 June 2018


به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، اولین دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در محل سالن جلسات خانه مطبوعات فرصتی بود تا ظرفیت های رسانه ای استان، مطالبات اهالی رسانه و خانه مطبوعات بازگو شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این نشست گفت: فعالیت رسانه ها در اوضاع نابسامان اقتصادی باید موجب ایجاد امید و آرامش در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر خدایاری با تاکید به اینکه منافع ملی باید اولویت همه رسانه ها باشد، افزود: رسانه ها فضای نشاط، اعتماد و امید را در مردم تقویت کنند.

وی افزود: قوه مجریه بازوی اجرایی مقام معظم رهبری است لذا رسانه ها وظیفه دارند در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم از دولت حمایت کنند.

خدایاری اضافه کرد: لازمه گذر از بحران اقتصادی "سرمایه گذاری" و پیش نیاز سرمایه گذاری "امنیت" است از این رو ضروریست امنیت در فضای مجازی و واقعی برقرار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید مردم را ناامید کنیم، ادامه داد: تدبیر و امید صرفا یک شعار نیست چه بسا نشانه این بود که این مولفه ها در جامعه وجود نداشت و فضا به سمت نامیدی می رفت بنابراین خلاف عمل به آن عین بی تدبیری و بی خردی است.

خدایاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مواقعی رسانه های استان به صورت غیراخلاقی به حوزه ها وارد می شوند و فضا یاس آور است، خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشبرد امورات باید از استاندار آذربایجان غربی حمایت کنیم و اخلاق نیز حکم می کند با یک فرد بیمار باید اخلاقی، انسانی و عاطفی برخورد کرد.

وی اضافه کرد: مدت زمان مدیریت استاندار به یک سال نرسیده است در حالیکه کار ٧٠ ساله را می خواهیم و این عین بی انصافی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خانه مطبوعات استان باید رسمیت پیدا کند و همه در راستای تقویت آن تلاش کنیم.

خدایاری در خصوص مطالبات اهالی رسانه استان گفت: در حد توان و ظرفیت های موجود در راستای تحقق مطالبات اهالی رسانه اقدام خواهیم کرد تا کیفیت خدمات مطلوب تر از گذشته باشد.

وی نیروی انسانی متخصص، دارای انگیزه بالا و متعهد را بالاترین سرمایه رسانه ها عنوان و اظهار کرد: هر چقدر نیروی انسانی شاغل در رسانه ها از تخصص و توانمندی بالایی برخوردار باشند جایگاه مطبوعات نیز ارتقا می یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود بر سطح بندی رسانه ها، ضرورت آموزش فعالان رسانه ای تاکید و از برگزاری دوره های آموزشی و جشنواره های فرهنگی مختلف در استان استقبال کرد.

وی همچنین در خصوص تجهیز ساختمان و سالن جلسات خانه مطبوعات قول مساعد داد.

خدایاری از مدیران مسوول نیز خواست تا در راستای پیگیری و رفع مشکلات موجود، طرح و برنامه های خود را پیشنهاد دهند.

رئیس خانه مطبوعات استان نیز در این نشست برگزاری نمایشگاه مطبوعات، شرکت در نمایشگاه بین المللی مطبوعات کشور، تجهیز نسبی سالن جلسات خانه مطبوعات، ساماندهی رسانه های استان، دیدار با مدیران کل، تجلیل از بازنشستگان رسانه ای استان برای اولین بار، رفع مشکلات مالیاتی رسانه ها و پیگیری مشکلات بیمه ای خبرنگاران را از جمله عملکرد یک ساله خانه مطبوعات استان عنوان کرد.

یوسف پیربوداقی افزود: بخشی از مشکلات رسانه ها به ساختار ضعیف فنی، اداری و حرفه ای بر می گردد که نشات گرفته از نظام ناموزون توزیع امکانات، آگهی ها و درآمدهای دولتی است.

وی آموزش های فنی و حرفه ای و توانمندسازی فعالان رسانه ای، برگزاری جشنواره مطبوعات، جشنواره رسانه و مرز و جشنواره تعامل اقوام و ادیان را از جمله برنامه های امسال عنوان و تصریح کرد: بنیانی‌ترین راه‌حل و سریع‌ترین راهی که می‌توان در راستای توسعه‌ رسانه ها سرمایه‌گذاری کرد مساله‌ ‌آموزش خبرنگاران است چرا که این امر می‌تواند در کنار ساختارهای لازم برای این حرفه بازدهی بیشتری را فراهم کند.

مدیر خانه مطبوعات استان نیز با بیان سخنانی گفت: خانه مطبوعات آذربایجان غربی سال ٧٩ تاسیس شده و بدون وقفه به فعالیت خود ادامه داده است.

یداله قربانی افزود: در این دوره از ظرفیت تمام اعضای هیئت مدیره و حتی پتانسیل های خارج از مجموعه نیز کمک گرفتیم تا کارها به بهترین نحو انجام شود.

وی در مورد اعزام اعضای خانه مطبوعات استان به سفرهای خارج از استان نیز یادآور شد: در دوره های گذشته اعضای خانه مطبوعات به سوریه، جمهوری آذربایجان، کربلا و مشهد مقدس سفر داشته اند.

قربانی اضافه کرد: خانه مطبوعات نیازمند حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است چرا که بدون حمایت خانه مطبوعات نمی تواند در پیشبرد اهداف مورد نظر موفق عمل کند.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان نیز گفت: خانه مطبوعات کانونی است که دغدغه های صنفی مطبوعات را پیگیری می کند.

عبدالسلام معروفی ارتقای جایگاه خانه مطبوعات در بین دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و ساماندهی اوضاع جامعه خبری استان و افزایش کنترل و نظارت بر فضای مجازی را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار