به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استاندار آذربایجان غربی ، حسینی در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که امروز در استانداری برگزار شد، به اصلاحیه تصویب نامه اخیر هییت وزیران در خصوص ساماندهی مبادلات غیررسمی در بازارچه های موقت مرزی اشاره کرد و گفت : طولانی ترین مرز با کشورهای خارجی به آذربایجان غربی اختصاص دارد و 400 هزار نفر در شعاع 20 کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند و زندگی این افراد مستقیم و غیر مستقیم به این مرزها بستگی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی به تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر علیه کشورمان اشاره نمود و اظهار داشت  : باید مبادلات مرزی ساماندهی شود و برنامه ریزی های لازم در خصوص تهدید فرصت ها ، مدیریت فرصت ها ، تامین معاش مردم را انجام دهیم .

وی اضافه کرد : برای این منظور باید به شعاع 20 تا 30 کیلومتر از مرزها پروژه های سرمایه گذاری برنامه ریزی و در این خصوص اقدامات و زیرساختهای لازم فراهم شود.

در ادامه این جلسه همچنین در خصوص بررسی و تصویب صورتجلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در خصوص مدارک لازم برای کارت پیله وران و تعیین سهمیه و نقل و انتقال پیمان های ارزی وارداتی پیله وران با توجه ادغام بازارچه های مرزی در گمرکات همجوار بحث و تبادل نظر شد.

اسکندری رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به سهم 50 میلیون دلاری 7 بازارچه استان اشاره نمود و گفت : این سهم مبادلات در صورت زیاد بودن میزان صادرات قابل افزایش است .