معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: راه اندازی اردوگاه پایش متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر در ارومیه الزام قانونی است و دستگاه های مسئول باید به سرعت در این خصوص اقدام اساسی انجام دهند.

علیرضا رادفر در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی در ارومیه افزود: طبق قانون باید شهرهای بالای 500 هزار نفر دارای اردوگاه ویژه پایش متکدیان باشند تا علاوه بر اینکه افراد جمع آوری شده از سطح شهر، مدت کوتاهی در آنجا نگهداری می شوند، تحلیل وضعیت این افراد نیز در آن مکان انجام شود.
وی اضافه کرد: این مرکز در حال حاضر در یک مکان استیجاری راه اندازی شده ولی شهرداری ارومیه باید مقدمات انتقال به محل دائم را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه چهره شهر با وجود متکدیان بسیار زشت نشان داده می شود، بیان کرد: این افراد باید جمع آوری شده و وضعیت آنان مورد پایش قرار گیرد و در صورتی که برای بار اول دست به چنین کاری زده باشند، این افراد تحویل مراکز بهزیستی، کمیته امداد یا مرکز درمان اجباری معتادان می شوند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: البته اگر این افراد برای بار دوم یا بیشتر اقدام به تکدی گری کرده و دستگیر شوند، تحویل مراجع قضایی داده می شوند تا حکم دادگاه وضعیت آنان را مشخص کند.
رادفر گفت: یکی از مهمترین دلایل رشد تکدی گری در شهر ارومیه، رافت مردم و کمک همه روزه آنان به متکدیان است که این امر موجب می شود شبکه های تکدی گری، افراد بیشتری را برای انجام این کار زشت روانه ارومیه کنند.
وی افزود: اقدامات فرهنگی برای کمک به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در کنار اجرای به موقع و بدون اغماض طرح جمع آوری متکدیان از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.
در این جلسه مصوب شد که شهرداری ارومیه مطالعاتی را در خصوص جانمایی مکانی بزرگ در حاشیه شهر ارومیه برای نگهداری متکدیان و اجرای طرح های اجتماعی فرهنگی بر روی آنان انجام و پس از اعلام نتیجه و اختصاص این محل، عملیات ساخت آن آغاز شود.
دهها متکدی در مکان های پرتردد شهر ارومیه اقدام به تکدی گری می کنند که این امر چهره شهر را زشت می کند.

ساماندهی کودکان کار و خیابانی دیگر دستور جلسه بود که معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در این خصوص گفت باید سریعا در یک بازه زمانی مشخص طرح ضربتی جمع آوری کودکان کار خیابانی با همکاری دستگاههای ذیربط در تمام شهرهای استان اجرایی شود .