در جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی شورای عشایری استان به ریاست رادفر انجام گرفت:
در جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی شورای عشایری استان که صبح امروز به ریاست علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد، در رابطه با اجرای تصویب نامه هیات وزیران در خصوص ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۶۱۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 30 May 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، معاون سیاسی استاندار در این جلسه گفت: لازم است کارگروه های آموزشی و فرهنگی با حضور دستگاههای ذیربط برای اجرای تصویب نامه ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری استان تشکیل و برنامه های عملیاتی برای سالجاری تعیین شود.

رادفر افزود: باید با اطلاع رسانی، تشویق، ایجاد انگیزه و ایجاد احساس نیاز به سواد و مهارت آموزی در میان جامعه عشایری استان، رغبت آنان را برای شرکت در کلاس های آموزشی که توسط دستگاههای مختلف برگزار می شود افزایش دهیم.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن های تخصصی در جهت ارائه آموزش و مهارت آموزی به جامعه عشایری استان تاکید کرد.

معاون سیاسی استاندار در ادامه تصریح کرد: هدفگذاری که برای سالجاری انجام گرفته، آموزش و مهارت آموزی به نزدیک به 25 هزار نفر از جامعه عشایری استان است که در کارگروه های مربوطه برای تحقق این هدف، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

جمعیت عشایری کشور حدود یک میلیون و دویست هزار نفر است که حدود ۱۰ درصد آن یعنی نزدیک به یکصد و چهار هزار نفر در استان آذربایجان غربی زندگی می کنند و این استان بعد از استان های فارس و خوزستان سومین استان عشایر نشین کشور محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار