مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری از اجرای طرح پویش3 برای آزادی زنان زندانی با جرایم غیرعمد در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی  ، شهلا تاجفر در اولین جلسه هم اندیشی خیرین و کارآفرینان با اشاره به اجرای طرح پویش ارمغان 3 گفت : این طرح برای آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه کرامت و بخشندگی برای سومین سال پیاپی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری با بیان اینکه با همکاری همه مردم به ویژه هنرمندان، خیّران و نیکوکاران تاکنون اقدامات خوبی برای آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد انجام شده است، افزود: در 2 پویشی که در سال های 1395 و 1396 برگزار شد، تعدادی از بانوان گرفتار در زندان به همت خیران آزاد شدند.
وی ادامه داد: پویش سال جاری با شعار ' درد مادران دربند را دریابیم ' فعالیت خود را در ماه رمضان آغاز کرده تا به مادرانی که به دلیل ناتوانی مالی در زندان هستند کمک قابل توجهی شود.
وی افزود: خیران و کارآفرینان بازوان کمکی مهمی برای دولت هستند و می توانند در امید آفرینی در جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان نقش موثری داشته باشند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 492 نفر به دلیل جرائم غیر عمد از جمله مشکلات خانوادگی و پرداخت نکردن مهریه و نفقه در حبس هستند که برای آزادی این تعداد 300 میلیارد ریال نیاز است.

میرعلی اکبر بنی هاشمی افزود: برای اینکه این نهاد بتواند مبلغی از جرائم را تهیه و برای زندانیان هزینه کند، جشن گلریزان در تمامی شهرستان ها برگزار می شود و تا کنون در سه شهرستان برپا و 2 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: جشن بزرگ گلریزان نیز 12 خرداد جاری در زندان مرکزی ارومیه برگزار می شود و علاقه مندان و خیرین می توانند در این جشن شرکت کنند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی افزود: برای اینکه بتوان آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش داد نیازمند فراهم کردن اشتغال برای جوانان هستیم و می توان با راه اندازی مجمع خیرین اشتغال در استان گام موثری را برای حمایت از افراد جامعه و نیازمندان برداریم.
بنی هاشمی بیان کرد: فقر فرهنگی، فقر اعتقادات و نبود اشتغال سه عامل اصلی بروز جرم در جامعه هستند که باید تلاش شود این عوامل از جامعه ما ریشه کن شود.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه تعدادی از خیران و کارآفرینان استانی به بیان نظارت و پیشنهادت خود پرداختند و خواستار هموار سازی ارتباط بهتر و بیشتر خیران با مسوولان شدند.
نزدیک به 490 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی وجود دارد؛ در 20 سال گذشته نیز بیش از چهار هزار و 809 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند.
سامانه موبایلی ستاد دیه استان برای دریافت کمک های مردمی راه اندازی شده است و در دسترس همه شهروندان قرار دارد، این سامانه به شماره #7777044*780* برای استفاده شهروندان فعال شده است همچنین شماره کارت مجازی 4861-0682-6315-5894 برای دریافت کمک های مردم به زندانیان جرائم غیرعمد استان از طریق کارت به کارت در اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه و دستگاه های کارت خوان در نظر گرفته شده است.