معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:
فرمانداران و بخشداران به عنوان یک تکلیف اساسی این موضوع را بطور جدی پیگیری و اجرایی کنند تا با تحت پوشش قرار گرفتن تمامی خانه های روستایی در مواقع وقوع حادثه ، روستاییان از مزایای آن بهره مند شوند.
کد خبر: ۶۱۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 28 May 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از مراحل امداد رسانی به سیل زدگان روستای پسوه پیرانشهردر جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت:مراحل اجرایی طرح بیمه سراسری اماکن روستایی استان با دستور استاندار محترم آغاز شد که براساس آن روستاییان با پرداخت 90 هزار ریال اماکن خود را به مدت یکسال در مقابل حوادث غیر مترقبه نظیر سیل، زلزله بیمه کنند که تا کنون از 100 هزار خانه روستایی مشمول این طرح 50 هزار خانه تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است.
تقی کهوریان با بیان اینکه اجرای کامل این طرح در مناطق روستایی در دستورکار است افزود: فرمانداران و بخشداران به عنوان یک تکلیف اساسی این موضوع را بطور جدی پیگیری و اجرایی کنند تا با تحت پوشش قرار گرفتن تمامی خانه های روستایی در مواقع وقوع حادثه ، روستاییان از مزایای آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای جدید که در قالب طرح های مقاوم سازی و نوسازی و از محل تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده اند تحت پوشش خدمات بیمه حوادث هستند ادامه داد: به منظور حمایت از روستائیان مناطق کم برخوردار، حق بیمه 870 هزار خانه روستایی در مناطق مرزی از اعتبارات استانی پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین رییس شورای مدیریت بحران استان همچنین خاطرنشان کرد: براساس مصوب این شورا ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در بستر و حریم رودخانه های استان باید آزادسازی شود و با انجام لایروبی انهار و مسیل ها خسارتهای ناشی از سیلاب ها را کاهش داد.
تقی کهوریان همچنین به خسارتهای سیلاب روستای پسوه پیرانشهر نیز اشاره ای کرد و گفت: دستگاههای عضو شواری مدیریت بحران با اقدام به موقع دربررسی این حادثه به گونه ای برنامه ریزی کنند تا عملیات بازسازی خانه های آسیب دیده باید در کوتاهترین زمان به سرانجام برسد .
وی همچنین تاکید کرد: بازسازی و جابجایی خانه های واقع در حریم مسیل رودخانه که ازسیلاب از 30 تا 70 درصد و یا 100 تخریب شده اند به مکان جدید، پس از اینکه عملیات آماده سازی و تفکیک محل جدید از اراضی ملّی که بصورت رایگان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام میگیرد بگونه ای انجام شود که با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت عملیات بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده تا پیش از شروع فصل سرما به اتمام برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار