استاندار آذربایجان غربی از بانک های استان خواست در اسرع وقت تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۰۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 07 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اعضای کارگروه در محل استانداری برگزار شد، ضمن گلایه از عملکرد برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: بانک های استان باید در اسرع وقت تسهیلات طرح های مورد تایید خود را در حوزه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کنند.

وی افزود: طرح هایی هم که مورد تایید بانک ها نیستند هر چه سریعتر باید به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام شوند تا طرح جایگزین برای آنها معرفی شود.

شهریاری خواستار توجه و اهتمام ویژه مدیران و مسئولین در جهت تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری شد و تاکید کرد: فلسفه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، توسعه و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در روستاها است که این امر بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات سامانه کارا گفت: انتظار داریم مشکلات سامانه کارا در اسرع وقت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: باید در کنار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه به مسئله حفظ و پایداری فرصت های اشتغال نیز توجه شود.

محمد امین سازگارنژاد با اشاره به اینکه امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، گفت: لازمه تحقق این شعار توجه ویژه به انسان ایرانی و نیروی کار ایرانی است.

وی افزود: با توجه به این مسائل و پایداری اشتغال ایرانی می توان مسیر رشد و تعالی کشور را فراهم کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تسهیل اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد و امکانات به صورت عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود.

سازگارنژاد گفت: در زمینه توسعه مناطق محروم و توزیع عادلانه امکانات، مدیران دستگاه های اجرایی مربوط و بانک ها با نگاه ارتقایی موجبات توسعه را فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامانده از دولت گذشته افزود: متاسفانه در دولت قبل 200 هزار میلیارد ریال از کشور خارج شد و دیگر برنگشت و این ضربه بزرگی را به اقتصاد و اشتغال کشور وارد کرد.

مدیران بانک ها نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات خود در رابطه با پرداخت تسهیلات برای طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری ارائه کردند.

انتهای پیام/م

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار