رئیس کمیته فرهنگی هنری هفته فرهنگی اقتصادي قم در لبنان خبر داد
رئیس کمیته فرهنگی هنری هفته فرهنگی اقتصادي قم در لبنان گفت: 104 اثر از هنرمندان قم در هفته فرهنگي قم در لبنان در معرض دید قرار مي‌گیرد و همچنين ورک شاپ زنده، برنامه‌های تواشیح و تلاوت قرآن اجرا مي‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 28 April 2018

به گزارش تابناک قم، سیدموسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات معاونت زائرین استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: تصمیماتی از سوی مجموعه استانداری و با رایزنی فرهنگی در لبنان برای برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی به وزیر فرهنگ و ارشاد داده شد که بخش فرهنگی و هنری به این مجموعه سپرده شود و برنامه‌ریزی در مجموعه اداره پیگیری شد تا ظرفیت‌های فرهنگی و هنری قم در لبنان معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌ در بخش‌های کتاب، خوشنویسی، قرآن و... در این هفته گفت: 104 اثر از هنرمندان قم در معرض دید قرار می‌گیرد و همچنین ورک شاپ زنده، برنامه‌های تواشیح و تلاوت قرآن اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این بخش سعی شده با مدیریت خوبی دنبال شود تا معرفی مطلوبی از مجموعه ظرفیت فرهنگی و هنری به همراه داشته باشد.

حسینی عنوان کرد: تعدادی کتاب آماده شده تا در نمایشگاه عرضه شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی در کنار این هفته فرهنگی و اقتصادی بتوانیم رویکرد خوبی از نظر معرفی قم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این اعتقاد وجود دارد که قم باید بیشتر معرفی شود و از این ظرفیت‌ها نهایت بهره‌برداری صورت گیرد گفت: اگر بخواهیم در زمینه فرهنگی کار کنیم باید نگاه به داخل و بیرون داشته باشیم و دیپلماسی فرهنگی را جدی دنبال کنیم. هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان زیرمجموعه دیپلماسی فرهنگی قرار دارد.

رئیس کمیته فرهنگی هنری هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان به رشد جمعیت قم اشاره کرد و افزود: متناسب با رشد جمعیت برنامه‌ها تقویت نشده و بودجه فرهنگی در اختیار قرار نگرفته ولی برای برنامه‌های جدی‌تر باید تقویت زیرساخت‌ها و ارتقاء بودجه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: وعده داده شده که ظرفیت سینماها دو برابر شود و همچنین انجام فعالیت‌های جدی در تالار مرکزی پیگیری می‌شود و همچنین ظرفیت‌های نمایشگاهی در قم وجود دارد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در مجموع 20 نفر از سوی این کمیته برای شرکت در رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان اعزام می‌شوند یادآور شد: این افراد شامل 6 نفر در بخش تواشیح و قرآن، سه نفر نمایش، یک نفر در حوزه نشر، یک نفر هنرهای تجسمی، پنج نفر هنرمندان ورک شاپ زنده، یک نفر فیلم و عکس و یک نفر عکاس خبری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار