ارتباط با مرکز تلگرام از این پس مبتنی بر سرور رمزنگاری شده داخل کشور نخواهد بود و کاربران ایرانی از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت در تلگرام خواهند بود.
کد خبر: ۵۹۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ 26 April 2018

 

صبح امروز با دستور ابوالحسن فیروزآبادی،رییس مرکز ملی فضای مجازی، مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام در ایران لغو شد.

به گزارش عصر ایران، پس از این دستور، عکس ها و فیلم ها در این پیام رسان دچار اختلال جدی شده اند.

خاموشی سرورهای رمزنگاری شده تلگرام در ایران؛ گام اول مسدودسازی بزرگ ترین پیام رسان ایرانی ها

تلگرام برای اینکه بتواند با کیفیت و سرعت مناسب در دسترس کاربران ایرانی قرار بگیرد، سرورهای رمز گذاری شده در داخل کشور دارد. کار این سرورها  - که دسترسی به اطلاعات آنها به دلیل رمزگذاری در مرکز تلگرام میسر نیست -  تنها تسهیل کننده ارتباط کاربران داخلی با سرورهای اصلی (در خارج) هستند.

حال این سرورها از صبح امروز برای تلگرام محدود شده است. از این رو، ارتباط با مرکز تلگرام از این پس مبتنی بر سرور رمزنگاری شده داخل کشور نخواهد بود و کاربران ایرانی از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت در تلگرام خواهند بود. از لحاظ فنی زمانی کوتاه لازم است تا ارتباط تلگرامی به حالت عادی درآید هر چند که احتمالاً در آینده ای نزدیک، شاهد محدودیت های جدیدتری برای تلگرام در ایران باشیم.

بحث فیلترینگ تلگرام از ابتدای سال جاری در کشور مطرح شده و طبق گفته برخی مسوولان، قرار بود آخر فروردین 97 فیلتر شود. با این حال یک اتفاق باعث تعویق این فیلترینگ شد و آن فیلتر شدن تلگرام در روسیه بود. بعد از مسدودسازی تلگرام در روسیه، مدیران این پیام رسان با ترفندهای فنی خاصی بار دیگر دسترسی روس ها به تلگرام را فراهم کردند تا مشخص شود که فیلترینگ تلگرام کار فنی و تخصصی بیشتری می طلبد. احتمالا با دستیابی به روشی برای جلوگیری از دور زدن فیلترینگ ایران توسط دفتر مرکزی تلگرام، این پیام رسان در ایران از دسترس خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار