کد خبر: ۵۹۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 17 April 2018

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به تهیه طرح سوال جدید از رئیس‌جمهور از جمع‌آوری حدود ۳۰ امضا برای این سوال خبر داد و گفت که هنوز طرح سوال تقدیم هیئت رئیسه نشده و حدنصاب لازم امضا را ندارد.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تهیه طرح سوال جدید از رئیس جمهوری از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما وکلای ملت حق سوال از همه مسئولین از جمله رئیس جمهور را داریم و رئیس جمهور هم موظف است که پاسخگو باشد متاسفانه آقای روحانی میکروفون یک طرفه دارد و کمتر می‌شنود.

وی افزود: آقای روحانی که خود را سخنگوی ملت می‌داند باید بداند که ما نمایندگان هم به اندازه خود سخنگوی ملت هستیم و باید فضایی ایجاد شود که امکان طرح سوال از رئیس‌جمهور فراهم شود تا افکار عمومی قانع شوند در حالی که متاسفانه امروز افکار عمومی می‌گوید مجلس و دولت و قوه قضائیه کنار هم ایستادند و سر ملت کلاه می‌گذارند.

ابطحی درباره محورهای سوال جدید از رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در این سوال بحث عدم اجرای قانون توسط رئیس‌جمهور مورد پرسش قرار دارد چرا که بنابر برنامه ششم به دولت تکلیف شده تا پایان سال ۹۶ سامانه شفاف‌سازی حقوق و درآمد را ایجاد کند که البته این مهلت به اتمام رسید و دولت چنین نکرد.

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابر این قانون تمام کارکنان دولت از بنده نماینده و استاد دانشگاه تا مسئولان دیگر دولتی و وزرا و رئیس‌جمهور باید حقوق و مزایای خود را شفاف کنند و هر شهروندی که وارد این سایت شود می‌تواند جزئیات حقوق مسئولان را ببیند.

این عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولتی که ادعای شفاف‌سازی دارد و می‌خواهد روی بخش‌های مختلف نورافکن بیاندازد باید در مورد این قانون بهتر عمل کند.

ابطحی در پایان با بیان اینکه این طرح سوال هنوز تقدیم هیئت رئیسه نشده است، گفت: همچنان در حال جمع‌آوری امضا برای این سوال هستیم و تاکنون حدود ۳۰ امضا جمع شده و به حدنصاب نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار