معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بازدید سرزده از عملیات تکمیل ایستگاه راه آهن ارومیه که سرپرست دفترفنی استانداری نیز وی را همراهی می کرد، از تاخیر و تعلل پیمانکار پروژه در اجرای سینی دوار درایستگاه انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۹۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 17 April 2018

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بازدید سرزده از عملیات تکمیل ایستگاه راه آهن ارومیه که سرپرست دفترفنی استانداری نیز وی را همراهی می کرد، از تاخیر و تعلل پیمانکار پروژه در اجرای سینی دوار درایستگاه انتقاد کرد و گفت : به رغم تمامی هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای تکمیل این پروژه براساس زمانبندی که مسئولان ارشد وزارتخانه راه و شهرسازی اعلام کرده بودند، متاسفانه پیمانکار پروژه که منتخب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  کشور است در اجرای بخش سینی دوار که بخش نهایی و مهمترین مرحله از تکمیل خط آهن که امکان بهره برداری از آن را فراهم می کند تعلل کرده است.
به گزارش سايت استانداري آذربايجان غربي ؛ براساس اعلام مدیرعامل شرکت گاز استان و همچنین گزارش نماینده مشاور پروژه ایستگاه راه آهن ارومیه، چهارشنبه هفته جاری با تزریق گاز به خط انتقال ، انشعاب گاز ایستگاه برقرار می شود و جاده دسترسی به ایستگاه نیز تا تاریخ 25 فروردین ماه جاری با آسفالت ریزی به پایان می رسد. همچنین  انشعابات آب و برق ایستگاه نیز حداکثر تا پایان ماه جاری برقرارشده و ایستگاه ارومیه حداکثر تا پایان فروردین ماه قابل بهره برداری است.
پیش ازاین مقرر بود بخش سینی دوار اجرای این پروژه که از طریق ترک تشریفات از سوی شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  کشوربه عنوان کارفرما به پیمانکارمربوطه واگذار شده است با بهبود شرایط جوی بعد از سپری شدن زمستان سال گذشته شروع گردد به گونه ای که در فروردین ماه با اتمام پروژه امکان بهره برداری از قطار باری فراهم شود و پس از انجام تست های فنی مربوطه در مسیر راه آهن احداثی و تکمیل سیستم های مخابراتی از خرداد ماه سال جاری نیز قطار مسافربری به ایستگاه ارومیه وارد گردد.
خط آهن مراغه به ارومیه به طول 182 کیلومتر است که تا کنون 84 کیلومترآن به بهره برداری رسیده و پیشرفت کلی پروژه نیز نود و پنج و شصت و نه صدم درصد پیشرفت اجرایی دارد که برای تکمیل آن 1000 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. ساختمان ایستگاه راه آهن ارومیه نود و شش و نیم درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و با برقراری انشعابات قابل بهره برداری خواهد بود لیکن با تاخیری که در اجرای سینی دوار از سوی پیمانکارپروژه بروز نموده و براساس اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی انتظار می رود شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورپیگیری جدی و لازم را دراین خصوص انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار