رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور از استقبال گسترده میهمانان نوروزی از معبدآناهیتا خبرداد.
کد خبر: ۵۸۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 24 March 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، منوچهر پاشایی با اشاره به اینکه شهرستان کنگاور دروازه ورود به کرمانشاه از سمت شرق استان است، اظهار کرد: در این راستا حجم فعالیت ستادخدمات سفر نوروز و تعداد مسافرین و میهمانانی که وارد این شهرستان می‌شوند بیش از سایر شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: غرفه‌های راهنمای گردشگران را در میدان ورودی شهر مستقر کرده ایم و شش هزار بروشور و نقشه راهنما را نیز برای توزیع بین گردشگران چاپ و در اختیار این غرفه‌ها قرار داده ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری شهرستان کنگاور تصریح کرد: در بحث اسکان میهمانان نوروزی چهار مدرسه را تجهیز و خانه معلم کنگاور را نیز بکار گرفته ایم.

وی تاکید کرد: علاوه براین، در میدان ورودی شهر کمپ‌های اسکان را مستقر کرده ایم.

به گفته این مسئول وجود چند واحد اقامتگاه‌های بوم گردی در روستای هدف گردشگری فش دیگر ظرفیت این شهرستان برای اسکان مسافرین نوروزی است.

پاشایی از استقبال گسترده گردشگران از معبد آناهیتا خبرداد و گفت: تاکنون نزدیک به چهار هزار نفر از این اثر تاریخی بازدید داشته اند.

وی با بیان اینکه در ورودی معبد آناهیتا ۱۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی برپا شده است، عنوان کرد: همچنین هر روز در دونوبت صبح و عصر اجرای برنامه‌های آئینی و محلی را خواهیم داشت.

به گفته این مسئول ۱۰ راهنمای گردشگر در داخل محوطه معبد آناهیتا اطلاعات لازم را در خصوص این اثر به میهمانان و مسافران نوروزی خواهند داد.

وی به دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان کنگاور اشاره کرد و گفت: وجود چشمه‌های جوشان، سراب فش، سراب ماران، سراب کبوترلانه، تپه تاریخی گودین، پل کوچه و امامزاده ابراهیم از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان کنگاور هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار