سرپرست جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به آغاز اجرای طرح ایمنی و سلامت نوروزی این جمعیت از 25 اسفندماه پارسال در این استان گفت: در اجرای این طرح تا صبح امروز به 16 حادثه رانندگی مسافران نوروزی عملیات امدادرسانی انجام گرفته است.
کد خبر: ۵۸۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 24 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حسین عارفی مجموع مصدومان این حوادث را 48 نفر عنوان کرد و گفت: 10 نفر به مراکز درمانی منتقل، 27 نفر بصورت سرپایی مداوا و 2 نفر نیز فوت شدند.

به گفته وی، در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، چهار پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی شده است.

وی افزود: 9 دستگاه خودروهای نجات، 15 دستگاه آمبولانس و پرسنل پشتیبان به همراه امدادگران آموزش دیده از 25 اسفند پارسال تا 15 فروردین ماه جاری در این پایگاه ها مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.

سرپرست هلال احمر ایلام همچنین از احداث 2 پایگاه امدادی این جمعیت ویژه کاروان های راهیان نور در مسیر یادمان شرهانی و نقطه ایثار اشاره کرد و یادآور شد: در این پایگاه ها نیز در صورت نیاز امدادرسانی به کاروان های راهیان نور انجام می شود.

عارفی تاکید کرد: بالگرد این جمعیت بر اساس برنامه زمان بندی شده در طول تعطیلات در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور رفاه حال مسافران خیمه های نماز توسط این جمعیت در جاده های استان ایلام بر پا شده تا نمازگزاران در این مکان ها فریضه نماز را بجا آورند.

عارفی افزود: این جمعیت به عنوان عضو ستاد تسهیلات سفر آماده خدمات رسانی به مسافران بوده و نیروهای جمعیت نیز در حالت آماده باش کامل درآمده اند.

وی از مسافران نوروزی خواست در صورت مواجه با حوادث احتمالی در محورهای ارتباطی استان با شماره 112تماس حاصل نمایند.

طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف کاهش حوادث جاده ای و تسریع در امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث همه ساله توسط جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار