کد خبر: ۵۷۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 04 March 2018
 
بحث‌های زیادی راجع به این‌که آیا می‌توان شبانه بدون آسیب زدن به باتری گوشی آن را شارژ کرد یا خیر وجود دارد؛ و به نظر می‌رسد که هرکس به نوبه‌ی خود در این زمینه کارشناسی خبره باشد!

تابناک آذربایجان غربی : زمانی که شما شب می‌خوابید، بدنتان خودش را برای روز بعدی آماده می‌کند و در واقع انرژی از دست رفته در روز قبل را بازیابی می‌کند. پس چرا این کار برای گوشی شما خوب نیست؟ زمانی که شما در خواب هستید و در حال دیدن خواب گلکسی اس 9 پلاس و آیفون‌هایی که در سال بعد عرضه می‌شوند هستید (!)، سلول‌های داخل باتری گوشی شما برای دو ساعت شارژ می‌شوند و زمانی که به 100 درصد رسید، نرم‌افزار گوشی جلوی شارژ شدن گوشی و آسیبی که شارژ بیش از حد به باتری می‌رساند را می‌گیرد. اما این کار جلوی داغ شدن باتری را نمی‌گیرد. داع شدن گوشی، یکی از مهم ترین موارد آسیب زننده به طول عمر باتری گوشی است.

همان‌طور که می‌بینید، داغ شدن باتری از طول عمر آن می‌کاهد و البته، این کاهش در صورنی که گوشی 100 درصد شارژ نشده باشد بسیار کمتر است.

اگر شما گوشی خود را زیر بالش یا پتوی خود قرار دهید یا حتی آن را از قاب خود خارج نکنید، ممکن است قابلیت باتری گوشی شما برای شارژ شدن تا ظرفیت کامل محدود شود. به طور مثال، اگر باتری شما یک سال هرروز به دمای 40 درجه سانتی‌گراد برسد، ظرفیت باتری شما زمانی که 100 درصد را نشان می‌دهد، در واقع میزان واقعی 65 درصد است. اگر این دما به 60 برسد، باتری شما 40 درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد. داده‌های مربوط به این مورد را در جدول بالا مشاهده می‌کنید.

این داده‌ها نشان می‌دهند که نگه داشتن باتری بین 40 تا 80 درصد در واقع بهترین راه برای حفظ باتری به مدت طولانی‌تر است. اگر در طول روز شارژ کنید و این میزان را حفظ کنید، باتری گوشی شما بهتر می‌ماند؛ ولی اگر این شارژ به صورت شبانه انجام شود، شما نمی‌توانید این میزان را رعایت کنید (مگر این‌که نصف شب‌ها به طور مرتب برایتان مشکلی پیش می‌آید!) بنابراین، اگر حس می‌کنید که مجبور هستید شبانه گوشی خود را برای روز بعد شارژ کنید، مطمئن شوید که گوشی در حالتی قرار گیر‌د که گرمای اضافی در آن ایجاد نشود. این حالت‌ها ممکن است قرار گرفتن زیر پتو، بالش، یا حتی قاب خود گوشی باشند.
 
منبع: تیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار