مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از تشکیل کمیته فنی شفت برای ماشين آلات و لوازم جانبي متناظر با کمیته فنی بین‌المللی اساندارد در آذربایجان غربی، خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 26 February 2018

به گزارش تابناك، آذربایجان غربی منصور جلایر با اعلام خبر تشکیل کمیته فنی متناظر با کمیته فنی بین‌المللی استاندارد گفت: سازمان ملي استاندارد ايران با توجه به اهميت استانداردسازی و كاربرد استانداردهای بين المللي در عرصه تجارت جهاني در نظر دارد مشاركت جمهوري اسلامي ايران را در فعاليت‌های سازمان بين المللي استانداردسازی یا ISO ساماندهي کند.
وی ادامه داد: به اين منظور اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی اقدام به تشكيل كميته‌های متناظر با كميته‌های فني ایزو كه وظيفه تدوين استانداردهای بين المللي را بر عهده دارند کرده است که اين كميته متشكل از صاحب نظران و خبرگان این عرصه است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در خصوص ویژگی اعضای کمیته‌های متناظر، بیان کرد: اعضای كميته‌های متناظر از گروه‌های فراگير ذيربط و ذينفع كشور بوده و تحت نظارت دفتر مطالعات تطبيقي و مشاركت در تدوين استانداردهای بين المللي مستقر در اين سازمان فعاليت خواهند كرد.
جلایر اظهار کرد: در راستای تشکیل این کمیته نشست تاسيس كميته فني متناظر با كميته فني بين المللي تحت عنوان « شفت برای ماشين آلات و لوازم جانبي» در روز سه شنبه هشتم اسفند امسال درمحل اين اداره كل برگزار می‌شود.
وی با بیان دستور كار این جلسه اضافه کرد: آشنايی با سازمان بين‌المللي استاندارد سازی،ایزو، آشنايی با كميته فنی شفت برای ماشین آلات شامل ساختار كميته، تشکیل كميته‌های فرعی و گروه‌های كاری، آشنايي با وظايف دبير، رئيس و نائب رئيس کمیته و در نهایت برگزاری انتخابات و تعيين تركيب اعضای كميته فنی از جمله برنامه‌های نشست کمیته تخصصی متناظر است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار