نمایشگاهی از آثار معرق فلز منصورغفاريان با عنوان «وصال» در نگارخانه ميلان برپا شد.
کد خبر: ۵۶۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 23 February 2018

 منصور غفاریان هنرمند معرق‌کار در گفتگو با خبرنگار تابناک ارومیه درباره آثار نمایشگاهی‌اش اظهار داشت:هنر معرق روی فلز یکی از زیباترین هنرهایی است که به واسطه آن می‌توان مضامین قرآنی را اشاعه داد، این گفته تنها ادعا نیست بلکه تجربه ی سال‌ها برگزاری نمایشگاه‌های متعدد ثابت کرده بسیاری به واسطه این هنر با قرآن عجین شده اند.

وی ادامه داد:بهترین مثال در این زمینه خود من هستم چون تا 15 سال قبل من تنها در زمان‌های خاص قرآن را مطالعه می‌کردم اما از زمانی که این هنر را آموختم تمام روزهایم با قرآن پیوند خورده است و برکاتش نیز زندگی من را تحت تاثیر خود قرار داده است.
به گفته وی ٦٨ اثر از آثار معرق   ایشان در ابعاد مختلف به نمايش گذاشته  شده است.

این هنرمند تاکید کرد: اینکه بخواهیم تنها با انگیزه‌های مادی هنر معرق را یاد بگیریم به هیچ وجه برای ما مفید فایده نخواهد بود چون کارهای خلق شده از دل بر نیامده است اما اگر ایمان قلبی ضمن کار باشد، باید مطمئن بود نتیجه آن نیز زندگی ما را به لحاظ اقتصادی تامین خواهد کرد.

غفاریان در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: معرق روی فلز ماندگاری و جلوگری بیشتری از چوب دارد به ویژه وقتی با سنگ فیروزه در هم آمیخته می‌شود جذابیت آن دو چندان خواهد شد.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: همیشه در آثارم سعی می‌کنم مضامین رحمانی قرآن را مد نظر قرار دهم چون هم زیبایی آن بیشتر می‌شود هم اینکه تاثیرگذ‌اری آن نمود آشکارتری خواهد داشت.

 لازم به ذکر است نمایشگاه معرق فلز تا 11 اسفند ماه ساعت 16 تا 21پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار