اشراقی:
نوه حضرت امام خمینی(ره) گفت: بدانید که مخالفت با آیت الله خامنه ای، مخالفت با امام(ره) است و مخالفان ایشان در حقیقت با امام مشکل دارند.
کد خبر: ۵۶۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 05 February 2018
 

مرتضی اشراقی

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     به گزارش تابناک آذربایجان غربی اشراقی در بخشی از اظهارات خود نهادینه شدن صندوق رای در تحولات سیاسی کشور را از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی و برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باور من بر این است که روند کلی در دخیل بودن مردم در جهت تعیین سرنوشت خود کاملا روزافزون و قابل دفاع و نیز در مسیر اهداف و شعارهای انقلاب و آرمان‌های آن است و با فاصله بسیار زیاد با رژیم سلطنتی و حکومت‌های مشابه در خاورمیانه است. 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و نقش دولت در رفع آن گفت: امروز در جامعه ما مهم ‌ترین مساله‌ای که مطرح است مشکلات اقتصادی موجود در کشور است. در سال‌های اخیر رکود و بیکاری به موضوع اول کشور بدل شده و تداوم این وضع برای مردم دشوار است. در اینجا وظیفه دولت مستقر، رفع این معضل است؛ دولت باید پویاتر و با برنامه‌تر و جدی‌تر عمل کند. 

اشراقی درباره ضعف دولت در زمینه رفع معضلات اقتصادی اظهار داشت: دولت مستقر در زمینه حوادث غیرمترقبه و بروز بحران‌ها نظیر زلزله، ضعیف عمل کرد که این باعث نارضایتی عمومی از ایشان شد و نیز در بحث رفع رکود حاکم بر اقتصاد کشور به‌نظر می‌رسد مسیر صحیحی را انتخاب نکرده و از مدیران توانمند بهره نمی‌برد؛ به‌نظر می‌رسد دولت برای مهار تورم کلیت اقتصاد کشور را قربانی این هدف قرار داده که امیدوارم با تصحیح این روش به‌سوی جامعه پویای اقتصادی قدم برداریم.

نوه حضرت امام درباره رمز مانایی ارزش های انقلاب گفت: در مانایی انقلاب ارزش‌ها و آرمان به عنوان یک بال و نیز ساختار سیاسی موجود به عنوان بال دیگر به طور مساوی نقش ایفا می‌کنند. به طور خلاصه باید بگویم رمز مانایی و استحکام نظام اسلامی حضور گسترده مردم در تمامی عرصه‌ها در زیر چتر و هدایت حکیمانه ولایت فقیه است که ستون فقرات نظام محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه امروز بهترین و مطمئن‌ترین شخصیتی که می‌توان برای پیگیری راه و اهداف امام(ره) به آن رجوع کرد، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، خلف شایسته ایشان است گفت: دقیق‌ترین شیوه برای دستیابی به اندیشه حضرت امام(ره) را باید از بیانات حکیمانه خلف شایسته ایشان پیگیری کرد، زیرا انتخاب ایشان به رهبری بعد از امام(ره) با اشاره و تاکید شخص حضرت امام(ره) بود که با وجود افراد دیگر در آن زمان، نظر ایشان به شایسته‌ترین، شجاع‌ترین، لایق‌ترین و آگاه‌ترین شاگرد خودشان بود.

اشراقی «حفظ همبستگی ملی» و «ایستادگی و مقاومت در برابر قدرت‌های خارجی» را از کارکردهای ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: اگر فرد یا جریانی این الگو(ولایت فقیه) را قبول نداشته باشد، نمی‌تواند مدعی باشد پیرو خط امام است. امروز نیز خلف شایسته حضرت امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سکاندار انقلاب هستند و بدانید که مخالفت با ایشان، مخالفت با امام(ره) است و مخالفان ایشان در حقیقت با امام مشکل دارند. اگر کسی این حرف را قبول نداشته باشد، پیرو امام(ره) نیست.

وی تاکید کرد: شفاف ترین تصویری که از امام می‌شود عنوان کرد، این است که امام یک خدا باور به معنای حقیقی کلمه بودند؛ خداباوری ایشان در لحظه لحظه زندگی سیاسی، اجتماعی و فردی ایشان آشکار بود؛ زندگی ساده و بی‌آلایش امام نشانی از خداباوری ایشان است؛ امام بشدت از تجمل و تشریفات پرهیز داشتند و آن ها را سم مهلک و طاغوت می‌دانستند. امام در طول حیات طیبه خودشان هرگز هیچ چیز را برای خود نمی‌خواستند و هر آنچه را انجام دادند برای رضایت خداوند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی اشراقی نوه حضرت امام خمینی(ره) امروز در گفتگو با روزنامه «جام جم» درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشکلات اقتصادی موجود در کشور و مساله ولایت فقیه سخن گفت. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار