رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی:
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی از آموزش 400 نیروی مشاور و تسهیل گر مشاغل خانگی از اسفند ماه سال جاری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 04 February 2018

به گزارش تابناك آذربایجان غربی ، محمدصادق بیجندی در نشست راهبردی طرح الگوی جدید توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی در استان که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ارومیه برگزار شد با اعلام این خبر افزود: بر اساس تعهد جهاد دانشگاهی موظف است به ازای هر 50 نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل گر تربیت کند تا ضمن مشاوره به افراد متقاضی رصد کننده طرح ها قبل، حین و بعد از اجرای طرح ها تا رسیدن به اشتغال پایدار باشند.
وی این تفکر را که تزریق اعتبار به ایجاد اشتغال منجر می شود را تفکری غلط توصیف و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز اولویت اول و اصلی در تولید محصول یا ارائه خدمات به ویژه در بخش مشاغل خانگی، موضوع اتصال به بازار و شناسایی نیازهای بازار مصرف است.
وی برند سازی محصولات تولیدی در حوزه مشاغل خانگی را یکی از حلقه های مفقوده برای اتصال هرچه بهتر این محصولات به بازار فروش عنوان کرد و افزود: امروز در سطح کشور به غیر از اپلیکیشن مامان پز هیچ برند دیگری در مشاغل خانگی نداریم و باید با توجه ویژه به این موضوع روند اتصال به بازار را در حوزه مشاغل خانگی سرعت بخشیم.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی آموزش و توانمندسازی را در بخش مشاغل خانگی به عنوان مرحله دوم  این طرح فرآیندی 3 مرحله ای توصیف کرد و گفت: آموزش های حوزه مشاغل خانگی از آموزش های پایه شروع شده و به صورت آموزش های مهارت پایه و مهارت تخصصی ادامه می یابد که همه این آموزش ها بر بستر آموزش مجازی درقالب کلیپ های آموزشی و برای اولین بار به 4 زبان فارسی، ترکی، لری و کردی  صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از پایه های اساسی الگوی جدید طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را مطالعات علمی تشکیل می دهد خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است بدون انجام پژوهش و مطالعه علمی و دقیق هیچ کاری در هیچ جای دنیا جواب نخواهد داد و لذا در الگوی جدید، طرح به صورت مرحله به مرحله و با مطالعات علمی شروع شده، ادامه یافته و اجرایی خواهد شد.
بیجندی با تاکید بر اینکه نگاه از بالا به پایین در کشور باید اصلاح شود اظهار کرد: نیروی کار در استان ها و شهرستان ها سرمایه اصلی کشور هستند و دارای دانش، مهارت و ظرفیت های لازم برای توسعه مشاغل خانگی هستند و باید با تمام توان و ظرفیت خود یاریگر مراجع بالادستی باشند.
وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی باید بر بستر  IT و  ICTمحقق شود افزود: ایران اسلامی سومین کشور تولید کننده مهندسی در دنیا و یکی از پیشتازان عرصه IT بوده و زیرساخت های این امر در کشور کاملا فراهم است و میتوان با استفاده از ظرفیت های حوزه IT زمینه ایجاد شغل های متعددی را در کشور به صورت پایدار فراهم کنیم.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  کشور همچنین از افتتاح پارک ملی علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در کشور در 25 بهمن ماه خبر داد و افزود: خلا این پارک علم وفناوری در این حوزه در کشور به خوبی به چشم می خورد که با افتتاح رسمی این پارک که گستره ملی دارد خلا های حوزه فرهنگی تا حدودی رفع شود.
وی با اشاره به فعالیت 24 مرکز رشد  در سطح کشور، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی را یکی از مراکز موفق کشور عنوان کرد و افزود: از پتانسیل های این مرکز می توان به عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه نیز استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار