پرونده کودک ۸ساله علی‌آبادی که به ‌علت قصور پزشکی و تزریق اشتباه دارو به کما رفته بود، در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به‌ صورت ویژه تشکیل شد و درحال بررسی است.
کد خبر: ۵۶۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 03 February 2018
 


به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عباس بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دختربچه ۸ساله، ۱۰روز پیش در نیمه‌های‌شب به بیمارستان علی‌آباد کتول مراجعه می‌کند که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شده و با دستور پزشک معالج آمپول به وی تزریق می‌شود. وی افزود: با تزریق ویال اشتباه دارویی، کودک با کاهش سطح هوشیاری مواجه شده و سپس به بیمارستان طالقانی گرگان منتقل می‌شود.



این کودک حدود ۷روز در بیمارستان طالقانی بستری است و متخصصان بیمارستان این کودک را معاینه می‌کنند. بدخشان گفت: سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی نفس می‌کشد ولی هنوز خطر را رد نکرده است که امیدواریم به‌ زودی این بهبودی ایجاد شود.

وی درباره قصور پزشکی در مورد این کودک ۸ساله اظهار داشت: قصور پزشکی در همه‌ جای دنیا وجود دارد و این مساله اجتناب‌ناپذیر است ولی برای وزارت بهداشت این‌که شخص خطاکننده خود اطلاع دهد، مهم است و در این مورد هم پرستار بعد از دیدن حال کودک اشتباه خود را اعلام کرده و با اطلاع‌رسانی پزشکان مراحل سم‌زدایی را در مورد کودک انجام دادند. بدخشان تاکید کرد: درحال حاضر پرونده قصور پزشکی تشکیل شده و در معاونت غذا و دارو پرونده به‌ صورت اختصاصی درحال‌ بررسی است و این مراحل را از داروخانه تا تزریق، ارسال و متخصص بررسی خواهیم کرد تا میزان قصور مشخص شود و پس از تکمیل پرونده آن را به مراجع ذیصلاح ارجاع می‌دهیم.

وی با اشاره به این‌که ما به‌عنوان مدعی‌العموم عمل خواهیم کرد، افزود: ما تا آخر پیگیر پرونده هستیم و هرکسی که قصور کرده باشد، مجازات خواهد شد.
*روزنامه شهروند
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار