هزار و صد و پانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: انسان‌های فاسقی که در تهران روسری از سر برمی‌دارند، از غرب دستور دارند/احمد خاتمی: هرچه بتوانیم موشک تولید کرده و بردش را بالا می‎بریم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 03 February 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انسان‌های فاسقی که در تهران روسری از سر برمی‌دارند، از غرب دستور دارند

آیت الله سید یوسف طباطبایی‎نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، پیرامون موانع روشن بینی عقل، اظهار کرد: یکی از چیزهایی که باعث انحراف انسان خواهد شد رفیق و هم نشین ناردست است که رفیق بد جلوی بصیرت و فهم انسان را می گیرد. وی با بیان اینکه افراد را می توان از دوستان و رفیقان او شناخت، افزود: در روایت آمده یکی از حقوقی که فرزندان به گردن پدر دارند انتخاب مادر خوب برای فرزندان است و پدران حق فرزندان آینده خود را باید رعایت کنند. طباطبایی نژاد اضافه کرد: امیرالمومنین می فرماید بپرهیزید از رفیق فاسق. بسیاری از انسان های فاسقی که دستور از غرب می گیرند و در خیابانی در تهران روسری را از سر خود بر می دارند، دستور دارند و با قصد کمرنگ کردن حجاب در میان مردم مومن این اعمال را انجام می دهند. زمانی که انسان در انجام گناه بی باک شد دیگر با آن گناه مانوس خواهد شد.

هاشم‌زاده‌هریسی: قرار نبود نرده های نمازجمعه دائمی باشد

آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی درباره برداشتن شدن نردهای بین مردم و مسئولان در نمازجمعه های تبریز و استقبال آن از سوی برخی چهره های روحانی گفت: باید به کسی که این کار را کرد، آفرین گفت، چون وقتی فاصله بین جامعه و مسئولان کم شود آثار خوبی خواهد داشت؛ بنابراین، اتفاق خوب و مبارکی است و باید قدردانی کرد. وی با بیان اینکه کشیدن نرده بین مسئولان و مردم در نمازجمعه از بدعت های اجتماعی بود که جنبه دینی هم پیدا کرد، افزود: اوایل انقلاب منافقین اقدام به ترور، کشت و کشتار و ایجاد ناامنی کردند؛ بنابراین، موقت این نرده ها را در نمازجمعه کشیدند اما بعد که منافقین ساقط و ناامنی ها رفع شدند و امنیت بسیار ریشه داری در کشور به وجود آمد، این اقدام موقتی و موردی متأسفانه ادامه پیدا کرد و ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علاوه بر نرده کشیدن، محافظت های وسیع و نه معمولی از روحانیت و مسئولان انجام شد، اظهار کرد: وقتی 5 یا 10 محافظ دور اشخاص هستند، این مسأله روحانیت و مسئولان را از مردم جدا کرد و می کند، حال آنکه امنیت در کشور برقرار و اثر و آثاری از منافقین، ترور و ناامنی در کشور باقی نمانده است. وی یادآور شد: فقط مسأله وجود نرده بین مردم و مسئولان در نمازجمعه نیست. با از بین رفتن عوامل ناامنی، کسی نیست که سطح حفاظت از شخصیت ها را تعدیل کند تا در یک حد ضروری فقط انجام شود بنابراین معتقدم باید حکومت را ساده اداره کنیم، نگذاریم مردم تصور کنند نامحرم هستند و امکان دسترسی به روحانیت و مسئولان ندارند. هاشم زاده هریسی بیان کرد: هرچه سطح حفاظت ها کمتر شود بهتر است چون روحانیت و مسئولان باید به مردم برگردند متأسفانه این مسأله عادت شده فکر کردند نباشد ناامنی می شود، خیر این طور نیست. خیلی از روحانیون این را نمی خواهند ولی در عمل انجام شده قرار گرفتند و تصور می کنند اگر نباشد ناامنی می شود اما وقتی ببیند با برداشتن اینها اتفاقی نمی افتد و آثار خوب نیز به دنبال دارد حتما استقبال و دیگران را به این کار تشویق می کنند بنابراین همان مسئولان و روحانیت باید قدم جلو بگذارند تا این کار انجام شود، از هم الگو و سرمشق بگیرند تا این مسائل به تدریج حل شود.

احمد خاتمی: هرچه بتوانیم موشک تولید کرده و بردش را بالا می‎بریم

احمد خاتمی گفت: کاهش قدرت موشکی ایران برای اینکه خیال اسرائیل راحت باشد است اما من به صراحت و شفافیت می‌گویم که ما به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی‌مان هر چه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم و هر چه بخواهیم بردش را بالا می‌بریم. در این عرصه با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران نیز این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند که اگر می‌خواهند برای این بیایند مذاکره کنند، جوابش همین است که شنیدید. /خبرآنلاین

کنایه "نقوی حسینی" به عراقچی

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی، معاون وزیر خارجه مبنی بر برطرف شدن موانع بر سر راه معاملات پولی و بانکی بین المللی کشورمان پس از برجام اظهار داشت: طبق گفته آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی بانک‌های خارجی با ما همکاری نمی‌کنند حال اگر بانکی با آقای عراقچی کار می‌کند ما از آن بی خبریم!وی با بیان اینکه بانک‌های اروپایی با ما همکاری ندارند، تصریح کرد: برخی مقامات از جمله رئیس کل بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده اند که همچنان در معاملات پولی و مالی با مشکل مواجه هستیم، بنابراین هیچ گشایشی صورت نگرفته است.

حاشیه سفر روحانی به "کوهبنان"

در حالی صبح امروز رئیس جمهور و وزیر کشور در مناطق زلزله زده استان کرمان حضور پیدا کردند که رسانه های هم سو با دولت برای پوشش این رویداد دعوت شده بودند. از ابتدایی ترین ساعات هماهنگی برای پوشش اخبار رئیس جمهور به استان کرمان مشکلات عدیده ای برای برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر به وجود آمد و سرانجام خبرنگاران این خبرگزاری بعد از طی هفت خوان رستم توانستند در جلسات مرتبط با این سفر حضور پیدا کنند. اما صبح امروز هم که رئیس جمهور راهی هجدک از مناطق زلزله زده استان کرمان شد شاهد انتخاب گزینشی رسانه ها برای پوشش این رویداد بودیم و تنها دو خبرگزاری خاص دعوت شده بودند. برای پوشش نشست خبری رئیس جمهور داستان نگاه دوگانه به رسانه ها باز هم تکرار شد و بدون انجام قرعه کشی خبرنگاران رسانه های خاص و از پیش تعیین شده پرسش های خود را با رئیس جمهور مطرح کردند. نکته جالب توجه این است که رئیس جهمور در کوهبنان که خسارت بیشتری در اثر زمین لرزه متحمل شده است حضور پیدا نکرد و تنها از هجدک بازدید کرد و وزیر کشور به عنوان نماینده وی در مناطق زلزله زده کوهبنان حاضر شد و مردم کوهبنان در انتظار رئیس جمهور ماندند. /مهر

رهامی: امید مردم از اصلاح‎طلبان رو به کاهش است

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان گفت: البته امید داشتن و یا ناامیدی از یک جریان سیاسی، مانند اصلاحات یا اصولگرایان، امری نسبی است. بدین معنا درصورتی‌که بنا باشد مردم از بین جریان‌های موجود سیاسی یک امید نسبی داشته باشند به اصلاح‌طلبان بیش از اصولگرایان تمایل دارند ولی به‌هرحال امید مردم، با توجه به انتظاراتی که داشتند، رو به کاهش است. وی در ادامه ابراز کرد: دلیل آن‌هم برآورده نشدن وعده‌ها بر اساس انتظارات است، به‌خصوص که در مورد حوزه اقتصادی، بازار کار و امور عینی و ملموس‌تر مردم گشایش چندانی ملاحظه نمی‌کنند. البته در امور کلان مانند مسأله برجام و توافقات 1+5 و رفع خطر حمله نظامی، مردم متوجه تأثیر آن‌ها هستند، اما توده مردم نسبت به زندگی یومیه (اشتغال فرزندانشان، تعطیلی کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، پرداخت حقوق‌های عقب‌مانده و امثال آن‌ها) حساس‌ترند و تصور می‌کنند که کارها بر اساس رفع این نوع نیازها پیش نمی‌رود. /رویداد 24

شوخی همسر امام خمینی قبل از دستگیری امام

همسر حضرت امام خمینی، بانو خدیجه ثقفی، حدود شصت سال با حضرت امام زندگی کردند و خاطرات جالب زیادی از زندگی با ایشان دارند. در بخشی از خاطرات خانم ثقفی از سال‌های دستگیری امام در سال ۴۲ آمده است: در منزل یخچال قاضی (محله‌ای در قم) اوضاع شلوغی داشتیم. اول، آقا در دو اتاق کوچکی که برای عروسی مصطفی ساخته بودیم، زندگی می‌کرد و به حساب آن روز بیرونی‌اش بود که امروز نام دفتر بر آن گذاشته‌اند. یک عمر روحانیون با اندرون و بیرونی زندگی کرده‌اند و امروز خود دفتر، دفتر و دستکی شده است! بعد یکی‌یکی اتاق‌ها را از ما گرفتند و ما را از آن خانه بیرون کردند که هنوز بیرون از آن خانه زندگی می‌کنیم. در مواقعی که شایعه دستگیری آقا بالا می‌گرفت، شب آقا به من می‌گفت: اگر مرا گرفتند، دست‌پاچه نشو، طوری نیست و من به شوخی به او می‌گفتم: خوبست، نفسی می‌کشیم!

اول مبارزات من و پسر عزیزم مصطفی کربلا بودیم و احمد نقل می‌کرد و خود آقا می‌گفت که هر شب آقا به احمد می‌گفته است: «احمد امشب مرا دستگیر می‌کنند، نترسی. اگر آمدند و مرا گرفتند تو کاری نداشته باش، به کسی متوسل نشو، از این و آن مخواه که برای رهایی من کاری کنند حتی برای مخارج زندگی پولی از هیچ آقایی قبول نکن!» آقا نقل می‌کرد: «صبح، سر صبحانه، هر روز احمد به من می‌گفت: شما را نگرفتند، خبری نشد و من به او می‌گفتم: امشب!» و این وضع تا آمدن ما به قم طول کشیده بود. احمد در آن موقع ۱۵-۱۶ ساله بود. [۱]

مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسئولان بایستی با بازنگری در روابط و کوتاه کردن فاصله خود با مردم در راستای ارتقای شاخص ها تلاش کنند. حسین مرعشی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از نمایندگان و دبیران احزاب اصلاح‌‌طلب در سنندج با بیان اینکه شکل‌گیری جریان اصلاحات با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است، گفت: این جریان برگرفته از احزاب و چهره‌های سیاسی اثرگذاری است که به عنوان سرمایه، نقش تعیین‌کننده‌ای را در ارتقای شاخص‌های سیاسی ایفا می‌کنند. /ایلنا

پاسخ‌ نجفی به انتقادها از مدیریت برف اخیر

شهردار تهران نسبت به عملکرد شهرداری در مدیریت برف اخیر در تهران واکنش نشان داد. نجفی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص انتقاداتی که نسبت به عملکرد شهرداری در مدیریت برف اخیر در تهران مطرح است و انتظارات مردم گفت: صبح روز یکشنبه که روز بعد از برف بود تمام خیابان های اصلی تهران باز بود. بیشتر از این شهرداری باید چه اقدامی انجام می داد؟وی ادامه داد: این برف وضعیت ویژه ای داشت و 27- 28 ساعت مداوم بارید که در طول سال های اخیر بی سابقه بود و حجم بارش و سرعت آن و نیز میزان برودت هوا زیاد بود و برف به سرعت تبدیل به یخبندان شد. شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری آنچه را که در توان داشت انجام داد گفت: حتی در مواردی هم به وزارت راه در ارتباط با فرودگاه مهرآباد و بخشی از جاده تهران – قم و تهران – کرج کمک کردیم. وی افزود: مسائلی هم خارج از اراده شهرداری یا هر دستگاه دیگری است. وقتی مثلا جاده به سمت کهریزک بسته می شود و کامیون‌های حمل زباله نمی توانند رفت و آمد کنند. نجفی تصریح کرد: کشور ما به ویژه شهر تهران از نظر امکانات خیلی ضعیف تر از شهری است که برای حدود 10 میلیون ساکن آماده شده باشد بنابراین مشکلات وجود دارد همه باید تلاش کنیم که تدریجا امکانات و قدرت مدیریت را افزایش دهیم. /فارس

اندیشه سیاسی هیچ تقدسی ندارد و می‌تواند تغییر کند

محسن آرمین در نشست آموزشی حزب اتحاد ملت گفت: اساسا اندیشه سیاسی دینی تصور اشتباهی به وجود آورده که چون براساس مراجعه به متن مقدس به وجود می‌آید، چگونه می‌تواند در یک برداشت به دیکتاتوری برسد و در یک برداشت به جمهوری. اندیشه‌های سیاسی دینی، همگی نشأت گرفته از متن مقدس نیست و چهار عامل در شکل‌گیری آن موثر است. عامل اول حدیث و قرآن و دومین عامل تجربه تاریخی است؛ به خصوص در طول سه، چهار قرن نخست و دوره‌هایی که ایران و روم با مسلمانان برخورد داشتند، چرا که مثلاً اگر این برخوردها در یونان اتفاق افتاده بود، حتماً تفاوت‌هایی ایجاد می‌کرد. عامل سوم عقل و عامل چهارم نیز ساختار قدرت است. چنانچه بخش زیادی از اندیشه سیاسی ما نیز متاثر از ساختار قدرت است؛ بنابر این می‌توان گفت که این اندیشه سیاسی هیچ تقدسی ندارد و می‌تواند تغییر کند. چنانچه پیش از این هم تغییر کرده که در بازه زمانی طول زندگی یک فرد یا در بازه طولانی‌تر تغییر می‌کند؛ چنانچه آرای امام و آیت‌الله منتظری در طول زندگی‌شان دستخوش تغییر بود و این درباره دیگران هم صدق می‌کند. شما هم آن را باز بگذارید و فکر نکنید قابل تغییر نیست. این مطالب هیچ تقدسی ندارد مثل نظریات متعددی همچون ولایت فقیه و ولایت امت که آقای مومن در کتاب خود نوشتند و آقای سروش محلاتی توضیح دادند که می‌تواند نقد شود. /ایلنا

درخواست یک عضو شورای شهر از مردم برای نامگذاری خیابان

از آن روزی که من و همکارانم در شورای شهر تهران با رای بی‌بدیل و تکرار بی‌نظیر شما به عنوان منتخب مردم تهران فرصت خدمت یافتیم همان گونه که با شما عهد كرده‌بودیم تامین خواست و نظر عمومی را در دستور کار قرار دادیم و با خود و خداوند بزرگ عهد بستیم که بهترین مشاور ما در انجام امور نظر و رای شهروندان عزیز تهران است. کميسيون نامگذاری شورای شهر تهران ، رى و تجريش در هفدهم دی ماه نامگذاری گذرگاهای بنام یکی از مردان بزرگ تاریخ معاصر ایران دکتر محمد مصدق را در دستور کار خود قرار داد و مصوب کرد. این وظيفه ای برای ما بود که توانستیم این امر را محقق سازیم و اكنون در آستانه طرح آن در روزهای آینده در صحن علنی شورای شهر هستیم و باور دارم با اكثريت قريب به اتفاق آراء به تصويب نهايى خواهد رسيد. اما مردم عزیز آنچه تصمیم‌گیری ما را بهتر و به خواسته شما نزدیک‌تر خواهد کرد آگاهى از اين است كه نامگذاری کدام خیابان را شما بیشتر به جايگاه دکتر مصدق از يكسو وبه خواسته مردم از سوى ديگر نزديك ميدانيد. پیش از این نام چهار گذزگاه پیشنهاد شده بود. خیابان نفت، زیرگذر خیابان آرش، بزرگراه فتح و بلوار كشاورز، که در نظرسنجی توييترى اولیه صورت گرفته توسط برخی همکاران عضو شورا بلوار کشاورز و تونل تازه تاسیس خیابان آرش بیشترین اقبال را نزد مشاركت كنندگان داشته‌اند. در اين ميان پیشنهاد نسبتا مناسب دیگری طرح‌شد که خیابان کارگر(شمالى)حدفاصل انقلاب تا بررگراه حکیم(امیرآباد سابق) را به نام دکتر مصدق بنامیم. ?اکنون از مدیران رسانه و کانال های خبری و عمومی تقاضا دارم تا با همراهی و همکاری به عنوان نماینده افکار عمومی اعضاء شورا را یاری رسانند و با انتشار یک نظر سنجی در پایگاه های خبری،کانال های تلگرامی و توئیتر خود از روز شنبه ساعت٩ صبح با جمع‌آوری نظرات مردم و انتقال نتیجه آن به اعضاء شورا یا اینجانب به انتخاب گذرگاه بهتر کمک کنند. به شما قول می‌دهم در صورت موفقیت این اقدام، روش مذکور را در برخى موارد دیگر نیز تَکرار کنم. /خبرآنلاین

مردم تا کی باید دل به آمار و ارقامی ببندند که هیچ یک را در زندگی شان حس نمی کنند؟

نعمت احمدی گفت: چند سال است که کارگران برخی کارخانه ها اعتراض به حقوق عقب مانده شان اعتصاب کرده اند. چندین سال است که پرستاران کشور ما بر سر وعده های به ایشان داده شده و عمل نشده ناراضی هستند. مردم تا کی و تا کجا باید دل به آمار و ارقامی ببندند که هیچ یک از آنها را در زندگی شان حس نمی کنند. مردم ما همچون اقتصادمان مشکل دارند و رئیس جمهور باید این شجاعت را به خود بدهد و واقعیت را به مردم بگوید که دولت و ملت در حال رنج و مشقت به سر میبرند و برای برون رفت از این شرایط راهی جز ریاضت اقتصادی وجود ندارد. ریشه اعتراضات مردمی بسیار عمیق تر و بسیار جدی تر از آن چیزی است که لااقل مسئولین به ما نشان می دهند. بحث بر سر ۱۰۰ تومان گران شدن بنزین نیست صحبت از عبور دلار از مرز ۴هزار و هفتصد تومان است/روزنو

در بین سازمان های مختلف شهرداری تهران بیشترین فساد را داشته است

در طول ۱۲ سال گذشته (به قیمت سال ۹۵) ۱۸۵ هزار میلیارد تومان (سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان) در تهران هزینه شده؛ این هزینه به قیمتی که فساد همه زندگی شهر را فرا گرفته انجام شده است. ها در سالهای ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۱۰ هکتار از باغات تهران از بین رفته که اگر این موضوع از سال ۸۲ مورد بررسی قرار گیرد سر به آسمان می‌گذارد. در ۶ ماه اخیر حجم فشارهای وارد شده به شهرداری تهران از سه جناح مختلف در تمامی دوره ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. كسانی كه از ابتدای فعاليت دكتر نجفی آشكار و نهان گفتند وی شهردار شش ماهه است اكنون نااميد شده اند و به تكاپو افتاده اند تا خودشان اين خواسته را محقق كنند. عزم قاطع نجفی برای مقابله با فساد و باج ندادن به كاسب كاران، بسياري را از سه پايگاه نگران كرده است. شورای پنجم شهر تهران چه فردی و چه تركيبی از حيث سلامت، مسئوليت شناسی و دقت كارشناسی و تخصصی هم در مقايسه با همه ادوار پيشين و هم همه كلان شهرهای کشور بی نظير و قابل ستايش است. شورای پنجم به معنای دقيق آن عصاره فضايل مردم تهران است. /اسکان نیوز

عذرخواهی محمدرضا عارف از مردم بخاطر کوتاهی مسئولان در برابر آنها

متن یادداشت اینستاگرامی محمدرضا عارف،رئیس فراکسیون امید مجلس به شرح زیر است: ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصت خوبی است تا به بازخوانی دستاوردهای انقلاب و آسیب شناسی چهل سال گذشته بپردازیم. نظام اسلامی اگر بخواهد در مسیر پویایی و شکوفایی قرار بگیرد و این مسیر را تداوم بخشد حتما باید با بررسی دقیق و کارشناسانه به آسیب شناسی چهل ساله از عمر خود بپردازد و به نظر من بهترین مکان برای این مهم دانشگاه ها هستند. آنچه می تواند برای نظام اسلامی خطرآفرین باشد کمرنگ‌ شدن اعتماد میان مردم و حاکمیت است و در این بین عملکرد مسئولان مطمئنا بسیار تاثیر گذار است. بپذیریم که از همان شروع انقلاب، ما مسئولین با برخی عملکردهای اشتباه خود زمینه ساز و پایه گذار برخی کژی ها و بدعت های ناروا بودیم. بجای جذب به حذف و طرد افراد رو آوردیم و برخی از یاران با اخلاص انقلاب بخاطر همین تنگ نظری ها گوشه نشین شدند. به عنوان یک مسئول در نظام اسلامی بخاطر کوتاهی های صورت گرفته در برابر مردم عزیزمان از آنها پوزش می خواهم. البته نظام اسلامی به برکت خون شهدا امروز از استقلال و عدم وابستگی به قدرتهای بزرگ برخوردار است که این دستاورد ارزشمند را باید قدر دانست. همه می دانیم که کشور با مشکلات متعددی رو به رو است که به نظر من مهمترین چالش درون نظام، فساد بعضا سازمان یافته ای است که متاسفانه عزم جدی برای مبارزه با آن دیده نمی شود و در صورت تداوم آن مطمئنا به سلب اعتماد مردم به حاکمیت منجر می شود که این امر بسیار خطرناک است. همه باید در برابر فساد ایستادگی کنیم و بدون هیچ گونه ملاحظه ای اجازه ندهیم بی عدالتی و تبعیض در جامعه حاکم شود. همه ما در برابر انقلابی که خون پاک شهدا و رهبری امام بزرگوارمان پایه گذار آن بودند مسئولیم و کوتاهی در قبال آرمانهای اصیل انقلاب پذیرفته نیست.

واکنش اینستاگرامی مولاوردی به یکی از برنامه‌های صدا و سیما

توصیه هایی سخیف با رنگ و لعاب مذهبی که دستمایه طنز و تمسخر خاص و عام قرار می گیرد. مولاوردی دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی نوشت: کاش کارشناسان به اصطلاح دینی در برنامه های صدا و سیما از آموزه های اصیل دینی بهره ببرند، نه از توصیه های سخیف با رنگ و لعاب مذهبی که دستمایه طنز و تمسخر خاص و عام قرار می گیرد.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله: خَیرُکُم خَیرُکُم لأَهلِهِ وَأَنَا خَیرُکُم لأَهلی ما أَکرَمَ النِّساءَ إلاّ کَریمٌ وَلا أَهانَهُنَّ إلاّ لَئیمٌ؛ بهترین شما کسی است که برای خانواده اش بهتر باشد، و من از همه شما برای خانواده ام بهترم، زنان را گرامی نمی دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمی کند مگر شخص پَست و بی مقدار. /نهج الفصاحه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار