امام جمعه ارومیه گفت: انقلاب اسلامی ایران نزدیک به چهل سال با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی، در برابر تمام کشور‌های مستکبر جهان ایستادگی کرد که یک معجزه در قرن اخیر است.
کد خبر: ۵۶۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 02 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: دشمنان انقلاب از وحدت نظام و مردم در ۳۹ سال اخیر ناراحت بوده و ایستادگی و عظمت نظام مقدس در برابر سیل عظیم هجمه‌های دشمنان یک معجزه در قرن اخیر و طول تاریخ است.

وی ادامه داد: دشمنان در طول ۴۰ سال اخیر با تحمیل جنگ، تهاجم فرهنگی، اقدام به کودتا، ایجاد فتنه و تحریم سعی در فلج کردن انقلاب اسلامی ایران داشته است؛ غیر از جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری در طول تاریخ تاریخ تاب و توان مقابله با این همه هجمه از سوی دشمنانش را نداشته است.

این مسئول با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دل دشمنان اسلام و ایران را دلسرد کرده و قدرت نظام و همبستگی مردم و انقلاب را به جهانیان نشان خواهد داد.

قریشی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور بیان کرد:سخنان  نقد پیامبر اسلام (ص) از ریاست جمهوری قابل قبول نبوده و نقد معصوم (ع) امکان‌پذیر نیست؛ همواره پیامبر اکرم (ص) انسانی رئوف و مهربان بوده و فضا را برای سوال کردن در برابر اعمالش در جامعه فراهم کرده بود؛ غیر از معصومین (ع) همه را می‌توان نقد کرد و همواره علمای دینی در مباحث و جدل‌های مذهبی همدیگر را نقد می‌کنند؛ نقد باید بدون توهین و تخریب و در چهارچوب اخلاقیات و احترام متقابل انجام شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اغاز ایام‌الله دهه فجر، بیان کرد: باید مردم و مسئولان قدر انقلاب را بدانند زیرا هدف دشمنان دور کردن مردم از انقلاب با توطئه‌های نرم است؛ هدف آمریکا و اسرائیل از بین بردن مبانی انقلاب با تخریب مدیران و مسئولان و بی ارزش جلوه دادن اعتقادات دینی است.

قریشی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، بیان کرد: جنگ تحمیلی، رفتار خصمانه ایادی غربی، تحریم‌ها و دشمنی‌های مستکبران با انقلاب و اسلام مسبب اصلی مشکلات اخیر است.

وی با تسلیت آغاز ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)، عنوان کرد: ۲۰ روز آینده منصوب به ایام حضرت فاطمه زهرا (س) بوده، درخواست عزاداری و شفاعت از دختر پیامبر اکرم (ص) در این ایام توصیه می‌شود؛ شنیدن و عمل به سخنان و روایات حضرت فاطمه زهرا (س) ضامن سعادت اخروی است؛ تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) در بین امامان (ع) محبوب‌تر از هزار رکعت نماز بود.

این مسئول با اشاره به روایات از امام باقر (ع)، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در روز قیامت دارای مقام شفاعت بوده و محبان اهل بیت (ع) را در برابر آتش دوزخ در نزد پروردگار متعال شفاعت خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار