بهزاد نبوی از چهره های شاخص اصلاح طلب با استقبال از ایده گفت و گوی ملی که اخیرا از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مطرح شده است،تاکید کرد که اصول گرایان میانه رو می توانند پل گفت و گوی ملی شوند.
کد خبر: ۵۵۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 31 January 2018
 

بهزاد نبوی: اختلاف‌نظرها بر سر منافع ملی با گفت‌وگو حل می‌شود / برجام از مصادیق منافع ملی است

بهزاد نبوی از چهره های شاخص اصلاح طلب با استقبال از ایده گفت و گوی ملی که اخیرا از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مطرح شده است،تاکید کرد که اصول گرایان میانه رو می توانند پل گفت و گوی ملی شوند.

نبوی در گفت و گو با « ایران» با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی و برجام مصداق های منافع ملی هستند، گفت: بعضی از جناح‌ها و طیف‌های سیاسی تصور می‌کنند اگر دولت کنونی در به دست آوردن نتایجی از توافق برجام موفق شود به زیان آنهاست. به همین دلیل ترجیح می‌دهند که دولت در ماجرای برجام شکست بخورد که این پیروزی عاید رقیب‌شان نشود.

به گفته وی، برجام به خودی خود نمی‌تواند کاری انجام دهد. برجام بسترساز بود نه اینکه خودش معجزه باشد. اما سرمایه‌گذار جایی می‌رود که امنیت اقتصادی داشته باشد. برجام این زمینه را فراهم کرد، اما متأسفانه برخی از دوستان و جناح‌های سیاسی تصور می‌کنند اگر مانع این اتفاق شوند و نگذارند این اتفاق بیفتد، روحانی و دولتش شکست می‌خورد و بعد آن‌ها می‌آیند و می‌توانند مشکل را حل کنند.

نبوی ادامه داد: در حالی که اشتباه می‌کنند. مخالفان دولت باید این واقعیت را بدانند که اگر این دولت معتدل و میانه رو امکان جلب و جذب سرمایه‌گذار را نداشته باشد، قطعاً دولت‌هایی مثل دولت نهم و دهم به هیچ وجه این توانایی را نخواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری افزود: ما چون در کشور جناح بندی نداشتیم، بلد نیستیم آنجا که پای منافع ملی در میان است، چگونه به هم نزدیک شویم. جناح‌های سیاسی در هر شرایطی فکر می‌کنند که باید همدیگر را تخریب کنند. نمونه‌اش اتهاماتی بود که جناح‌های سیاسی در ناآرامی‌های اخیر به یکدیگر وارد می‌کردند. این عیب ماست. اما امیدوارم به تدریج این مسأله حل شود. اگر دموکراسی و تحزب در کشور نهادینه شود احزاب و جناح‌ها یاد می‌گیرند باید در کجا کنار هم باشند. در ناآرامی‌ها نیز در نهایت دیدیم که جناح‌های سیاسی در دفاع از کیان کشور با یکدیگر هم نظر بودند. این نشان می‌دهد که کم کم در حال یادگیری کنار هم بودن در حوزه منافع ملی هستیم.

نبوی ادامه داد: نقاط اختلاف در حوزه منافع ملی با گفت‌و‌گو حل می‌شود. ما معتقدیم سرمایه‌گذاری خارجی یا برجام در حیطه منافع ملی است اما شاید برخی این نظر را قبول نداشته باشند. باید با یکدیگر بر سر منافع ملی گفت‌و‌گو کرد. من برای اینکه این تعامل شکل بگیرد نظرم این است که در بین اصلاح‌طلبان افراد زیادی در دسترس نیستند که در ایجاد این تعامل بتوانند نقش ایفا کنند. به غیر از اصلاح‌طلبان اصولگرایان میانه رو یا چهره‌های مورد وثوق هر دو طیف سیاسی باید پل ایجاد رابطه برای انجام گفت‌و‌گوی ملی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار