جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با موضوع تامین مایحتاج شب عید برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 29 January 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی  با موضوع تامین مایحتاج شب عید به ریاست نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور سایر اعضای ستاد در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد.

صفرزاده در این جلسه با تاکید بر ضرورت تامین و ذخیره سازی محصولات و اقلام مورد نیاز شب عید در استان گفت: دستگاههای ذیربط استان در اسرع وقت باید نسبت به تامین و ذخیره سازی محصولات مورد نیاز شب عید استان اقدام کنند تا مردم و شهروندان برای تامین مایحتاج شب عید خود با مشکل مواجه نشوند.

ضرورت نظارت مستمر و مداوم بازرسین بر قیمت ها و کیفیت محصولات و اقلام مورد عرضه در بازار بویژه در ایام پایانی سال از دیگر موارد مورد تاکید صفرزاده در این جلسه بود.

وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی مناسب زمان و محل های توزیع اقلام مورد نیاز شب عید به مردم، تقویت نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین و سودجویان تاکید کرد.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کاهش قیمت تخم مرغ در استان تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای تنظیم بازار و کاهش قیمت ها در این زمینه باید باید اتخاذ شود.

صفرزاده افزود: از جمله اقدامات مطلوب در راستای افزایش تولید تخم مرغ در استان، استفاده از ظرفیت تولید آن در روستاها و توسط عشایر است.

وی بیان کرد: آمار مستندی از میزان خود مصرفی تخم مرغ در استان وجود ندارد و تشویق روستاییان استان به تولید تخم مرغ می تواند گام مثبتی در زمینه رفع نیازهای داخلی باشد.

صفرزاده نیاز به شبکه سازی در زمینه تولید را از گام های اولیه برای اخذ آمار خود مصرفی در این استان عنوان کرد و ادامه داد: واحدهای نیمه فعال یا راکد تولید تخم مرغ در استان باید فعال شوند و در صورتی که نیاز به صدور مجوز برای واحدهای جدید باشد، باید نسبت به این امر اقدام شود.

وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ و تنظیم بازار آن دارای اهمیت است، ادامه داد: لیست مرغداری هایی که از بانک های دولتی تسهیلات دریافت کرده اند نیز اخذ می شود تا نسبت به نحوه و میزان فعالیت این واحدها بررسی های لازم انجام و تصمیمات خاصی اخذ شود.

صفرزاده بیان کرد: از تولیدکنندگانی که درصدد تولید ثروت در استان هستند، حمایت می شود تا با همکاری و تعامل با بخش خصوصی بتوان مشکلات استان را رفع کرد.

کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گزارشی از تمهیدات و اقدامات انجام گرفته در راستای تامین اقلام مورد نیاز شب عید ارائه نمود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار