کد خبر: ۵۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 22 January 2018
 

محمدرضا باهنر گفت: هنوز هم عده‌ای می‌گویند برجام چه شد؟ بله در برجام از آن مقداری که می‌خواستیم نتیجه بگیریم، کمتر جواب گرفتیم. اما اگر همین الان از من بپرسند که اگر به سه سال قبل بازگردیم و قرار باشد دوباره در خصوص برجام تصمیم بگیریم، آیا باید برجام را امضا کنیم یا خیر؟ می‌گویم بله باید امضا کنیم. ولی عده‌ای می‌گویند نخیر ما برجام را که امضا کردیم متحمل ضرر شدیم.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در مورد حضورش در انتخابات آینده مجلس در سال 98 و  ریاست‎جمهوری در سال 1400 گفت: من حتماً به نفع دیگران کار خواهم کرد ولی شخصا در عرصه انتخابات آتی حضور نخواهم داشت.

باهنر همچنین اظهار کرد: متأسفانه در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از همان اول قرار بود ۵۰ درصد یارانه نقدی به مردم بدهند و ۳۰ درصد به بخش تولید و ۲۰ درصد را به خود دولت بدهند اما از همان روز اول کار را منحرف شروع کردند.

او ادامه داد: بحث‌های ما با دولت احمدی‌نژاد معرکه‌ای داشت یعنی ما می‌گفتیم و ایشان انجام نمی‌داد. ما دعوا و سوال می‌کردیم ایشان دوباره طور دیگری جواب می‌داد و تا آخرش کار به انجام سوال رسمی از رئیس جمهور رسید. متأسفانه ایشان در بی‌قانونی ید طولایی داشتند.

اهم اظهارات باهنر در گفت‌وگو با میزان را در ادامه بخوانید:

*به مسائل اخیر کشور (اعتراضات و تجمعات) می توان از زوایای مختلف، نگاه کرد. مجموعه عوامل داخلی وخارجی با هم جمع شد و این اتفاقات بوجود آمد. بالاخره مردم یکسری نگرانی‌ها، توقعات و مطالباتی دارند که بحق است، از طرفی دیگر ظرف ۵-۴ ماه اخیر یک خبر بسیار مهمی در منطقه و فضای بین الملل منتشر شد مبنی براینکه داعش و گروه‌های تروریستی که جنگ نیابتی در منطقه براه انداخته بودند بحمدالله بساطشان جمع شد. اما کسانی که باعث و بانی این مشکلات مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی وآل سعود بودند، خواب‌هایی برای این منطقه دیده بودند که می‌توان گفت، خواب‌هایشان وارونه تعبیر شد واین بساط جمع شد لذا آنها حقد و کینه زیادی از ایران به دل گرفتند. بالاخره این خبر در دنیا پیچید و هیچ کس هم نتوانست تکذیب کند که یکی از عوامل اصلی جمع کننده این آشوب‌ها ایران بود.

*مجموعه این عوامل باعث شد، مردمی که می‌خواستند مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند تجمعاتی در برخی مناطق براه بیندازند. از سوی دیگر هم رسماً در بیرون از کشور، سعود‌ی‌ها و صهیونیستها و ترامپ تازه به دوران رسیده گفته بودند ما بالاخره برخی مسائل را به داخل ایران می‌کشیم.

*مسئولان باید گوششان سنگین نباشد و مطالبات مردم را درست بشنوند و تلاش برای رفع مشکلات داشته باشند و همچنین اقداماتی شود تا اگر کسانی می‌خواهند اعتراضی کنند، بتوانند دریک منطقه مشخص جمع شده و بطور مسالمت آمیز حرف‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

*در همین اتفاقات روزهای اخیر تعداد کل کشته‌ و شهدا از تعداد کل کشته‌های یک روز آمریکا کمتر است. همین چند روز اخیر می‌گفتند که یک کودک آمریکایی با اسلحه خود افراد خانواده اش را به قتل رسانده است لذا مطرح کردن این مشکلات برای این است که یا ایران را نمی‌شناسند یا خودشان را به خواب زده‌اند، ایران با این زلزله‌ها نمی‌لرزد اصلاً حاکمیت هم لازم نیست کاری کند، خود مردم وارد صحنه می‌شوند و طومار همه این مسائل را جمع می‌کنند.

*من می‌گویم سخنرانی ها و بیانات مسئولان نباید ناامنی را القا کند لذا روسای سایر قوا و نیز نمایندگان مجلس هرگاه پشت تریبون قرار می گیرند حواسشان به این مهم باشد. از سوی دیگر صدا و سیما هم در القای امنیت در کنار مسئولان نقش دارد.

*با اروپاییها می‌توان مذاکره کرد. اروپاییها نیز مانند سایر کشورهای دنیا دنبال کسب منافع خودشان هستند. اروپایی‌ها می‌دانند اگر رابطه قوی، سنگین و قدرتمند با ایران برقرار کرده و به هم اعتماد کنند از برقراری رابطه کوتاه مدت با آمریکا برایشان بیشتر سود دارد. اروپایی‌ها گر چه شیطنت‌هایی دارند و گاه گاهی تک مضراب‌های بی ربطی می‌زنند ولی با اروپایی‌ها خیلی بهتر از آمریکایی‌ها می‌توان کار کرد.

*دلم برای دولتی که این لایحه بودجه را نوشته و مجلسی که می‌خواهد این بودجه را ببندد، می‌سوزد. بستن بودجه امسال خیلی سخت است برای اینکه هزینه‌ها به‌شدت بالا رفته است و درآمد‌ها به آن سرعت بالا نمی‌رود. هم اکنون در بودجه عمومی دولت ۴۰-۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه داریم.

*بنده ۲۸ سال نماینده مجلس بودم و چیزی کم از همکلاسی‌های دوران دانشگاهم ندارم اما همکلاسانی دارم که اگرهم اکنون از لحاظ اقتصادی تمام زندگیم را بدهم شاید بتوانم تنها ۳ درصد از سهام شرکت آنها را بگیرم، پیشمان نیستم ولی اگر من هم در طول این سالها مهندس و پیمانکار می‌شدم، حقوقم بیشتر بود. خیلی راضی هستم و خود را به ملت و نظام بدهکارمی دانم و امیدوارم اگر عمری باقی ماند بدهی ام را بپردازم.

*نماینده‌ها مختار شدند یا حقوق از آن دستگاهی که در آن کار می‌کردند و یا از مجلس بگیرند. همواره در مجلس ۵۰-۶۰ نفر داریم که می‌گویند دریافتی مان اگر از دستگاه محل کارمان باشد، بیشتر است؛ این شرعی و قانونی است که از آن دستگاه قبلی شان حقوق بگیرند اما از ۲ جا نمی‌توانند حقوق بگیرند. حال به طور مثال اگر اساتید دانشگاه به مجلس بیایند و حقوق مجلس را بگیرند، دریافتی‌شان کم می‌شود اما اگر کارمندان به مجلس بیایند و از مجلس حقوق بگیرند میزان دریافتی شان افزایش می یابد.

 

منبع: عصر ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار