رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با تولید ۳۵ درصد از چغندر کشور و با اختلاف ۵۰۰ هزار تنی با رتبه دوم، رتبه اول تولید کشور است.
کد خبر: ۵۵۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 20 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، صبح امروز اسمعیل کریم زاده در مراسم تجلیل از تولید کنندگان بخش کشاورزی استان که در سالن آمفی تئاتر شماره دو سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با دارا بودن بیش از دو درصد از مساحت کشور و چهار درصد از جمعیت کشور و همچنین پنج درصد اراضی کشاورزی کشور، ۶ درصد تولیدات کشاورزی و دامی کشور را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آنف آذربایجان‌غربی در تولید و خودکفایی بسیاری از تولیدات کشاورزی کشور نقش بسزایی ایفا کرده و در تولیدات محصولات کشاورزی پیشرو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان‌غربی در اکثر محصولات کشاورزی خودکفا بوده و در برخی حوزه‌های کشاورزی از برترین تولید کنندگان کشور است.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با تولید بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم، رتبه ۶ تولیدات این محصول در کشور را دارا است.

کریمی بیان کرد: همچنین آذربایجان‌غربی با تولید ۳۵ درصد از چغندر کشور و با اختلاف ۵۰۰ هزار تنی با رتبه دوم، رتبه اول تولید کشور است.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان‌غربی بیشترین تولید کننده تخمه آفتاب گردان بوده و از نقش بی بدیلی در سایر تولیدات کشاورزی کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی در احیای دریاچه ارومیه، اذعان کرد: در چهار سال اخیر با صرفه‌جویی در بخش مصرف آب در کشاورزی استان، کمک شایانی در احیاء دریاچه ارومیه صورت گرفته است.

کریم زاده افزود: به دلیل کمبود بارش‌ها در سالیان اخیر، سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به فکر توسعه طولی و عرضی اراضی کشاورزی نبوده و سیاست جهاد کشاورزی استان، در وهله نخست پایدار کردن تولیدات و مقرون به صرفه شدن بخش کشاورزی با تلاش در راستای افزایش تولیدات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار