مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در دهه کرامت سال آینده، جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار و در کنار آن، جشنواره شعر در مهاباد و میاندوآب نیز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 19 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در نخستین جلسه اتاق فکر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، بررسی وضعیت جشنواره در سال‌های گذشته و نحوه مشارکت و برگزاری کمی و کیفی این جشنواره است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره رضوی در استان‌های مختلف متفاوت است تصریح کرد: در این رابطه جشنواره عکس، فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی و پژوهش رضوی برگزار شده اما جشنواره شعر رضوی در استان، با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و‌ سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، آستان قدس رضوی و حتی اداره حفاظت محیط‌زیست برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون شعر کردی رضوی، عربی رضوی و شعر اقوام رضوی در استان‌های مختلف برگزار شده اما تنها، جشنواره برگزار شده در آذربایجان‌غربی به شکل بین‌المللی است.

وی بیان کرد: در این رابطه بسیاری از استان‌ها درخواست برگزاری این جشنواره را کرده و یا خواسته‌اند آن را از حالت بین‌المللی خارج کنند، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این زمینه مقاومت کرده است.

کریمی با تاکید بر اینکه باید مشکلات موجود در راه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری رفع شود اظهار کرد: امید است که این جشنواره که در دهه کرامت سال آینده برگزار می‌شود، به شکل مطلوب برگزار ‌شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای افزایش معنویت این جشنواره، این مراسم به جای اجرا در سالن، در مسجد، حسینیه و یا تکایا برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی ترکیبی از شیعه و سنی و نیز کرد و ترک است، باید برگزاری جشنواره شعر رضوی سبب وحدت بیشتر شیعه و سنی شده و از ظرفیت همه شعرا استفاده شود چون اعتقادات مذهبی در میان اهل سنت نیز وجود دارد.

وی از برگزاری شعر رضوی با عنوان« رایحه رضوی» به زبان کردی در مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه موسیقی آشیقی با موضوع رضوی در کنار آن برگزار شده و از تمامی شرکت کنندگان تجلیل می‌شود‌.

کریمی تصریح کرد: علاوه بر آن، در سیزدهمین جشنواره شعر رضوی، مقرر شده است تا برنامه"عصر موسیقی"ویژه آشقی‌ها نیز در شهرستان میاندوآب برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار