مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از ارائه طرح‌های مختلف برای دریافت تسهیلات کم‌بهره اشتغال ویژه خبرنگاران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 10 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از سایت استانداری آذربایجان غربی شهلا تاجفر در نشست صمیمی با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی که ظهر امروز در محل سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ویژه و خاصی به اصحاب رسانه وجود دارد، در راستای تامین معیشت خبرنگاران، این قشر می‌توانند با ارائه طرح‌های مختلف در اولویت دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال باشند.

تاجفر خاطرنشان کرد: دفتر امور بانوان دارای ظرفیت‌های بسیاری است لذا نباید فعالیت آن را محدود به زنان کرد چرا که دایره فعالیت این دفتر بسیار گسترده است و می‌تواند نقش و تأثیرگذاری بسیاری در حوزه خانواده داشته باشد.

وی با بیان اینکه آماده همکاری با جامعه رسانه‌ای هستیم، تصریح کرد: توسعه، ایجاد نشاط و امید در جامعه بدون رسانه‌ها ممکن نیست.

تاجفر به نقش مهم و اساسی خبرنگاران در راستای پویایی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: جامعه بدون خبرنگار جامعه‌ای راکد و بدون تکلم است و خبرنگاران زبان گویای جامعه و عامل پویایی و پیشرفت آن به شمار می‌روند.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌شائیه بانوان خبرنگار، اضافه کرد: خبرنگاران رابط دولت و ملت هستند و مطالبه‌های مردم را به گوش دولتمردان می‌رسانند و تحقق آن را پیگیری می کنند.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی همچنین گفت: در نشستی با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابتکار موافقت اولیه مبنی بر برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان در کنار برخی تبادلات فرهنگی در اوایل 97 صادر شد که نیازمند تعامل رسانه‌ها هستیم.

تاجفر خواستار همکاری بیشتر بانوان خبرنگار با دفتر امور زنان و خانواده استانداری شد.

*باندهای خبری و دعوت گزینشی ادارت آفت جامعه خبری است

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی یوسف پیربوداقی گفت: خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی مطبوعاتی است؛ براساس قوانین رسمی کشور تنها مجاری قانونی حوزه مطبوعات بعد از وزارت ارشاد خانه‌های مطبوعات است؛ در ارومیه 80 حوزه خبررسانی فعال داریم که به صورت نشریات مکتوب، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری فعالیت دارند.

این مسئول اضافه کرد: ساماندهی حوزه خبر و خبرنگاری در اولویت خانه مطبوعات است؛ در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی ما به لحاظ فنی و حرفه‌ای ضعف و نارسایی داریم و برخی از فعالان این عرصه آموزش ندیده هستند.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای بدون حمایت نهادهای دولتی قادر به حیات نیستند، گفت: رسانه‌ها فاقد اسپانسر هستند و ادارات دولتی ناجوانمردانه عمل می‌کنند؛ باندهای خبری و دعوت های گزینشی ادارت آفت جامعه خبری است؛ تمام خبرنگاران رسانه های مجوزدار مجاز به شرکت در تمام نشست های خبری و جلسات هستند و هیچ روابط عمومی نمی تواند به بهانه های مختلف این حق طبیعی را نادیده بگیرد.

رئیس خانه مطبوعات استان ادامه داد: سیستم برخورد نظام اداری با رسانه‌ها باید رسانه محور و کل نگر و نه فردمحور باشد؛ مشکل رسانه‌های استان با عنایت و توجه به مدیریت ارشد استان قابل حل است که امیدواریم بعد از بازدیدها و دیدارهای سرزده نوبت به رسانه‌ها برسد.

پیربوداقی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اهالی خبر و رسانه بانوان هستند انتظار است امور زنان و خانواده استانداری پشتوانه‌ای محکم باشد تا بتوانیم دست در دست هم ضعف‌ها را رفع کنیم.

* ساماندهی خبرنگاران استان ضرورت دارد

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی یدالله قربانی نیز با تاکید بر ضرورت ساماندهی خبرنگاران استان، گفت: با توجه به نامه ابلاغ معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداران درراستای توسعه تعامل و پاسخگویی به روزنامه‌نگاران، ایفای حق رسانه‌های حرفه ای و جلوگیری از تداوم سامان نیافتگی موجود، تمام همکاری‌ها و امکانات صرفا به رسانه‌های استانی و ملی که دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و دفاتر سرپرستی رسانه‌های سراسری که با معرفی صاحبان امتیاز دارای پروانه دفتر نمایندگی صادره از سوی این وزارت هستند و دارندگان کارت خانه مطبوعات و کارت روزنامه نگاری حرفه‌ای از هیات صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری داده می‌شود.

این مسئول افزود: تعامل با دفتر امور بانوان و سایر مدیران استان، گامی مهم در راستای انعکاس هرچه بهتر فعالیت‌های مسئولان در عرصه خدمت‌رسانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها به این دلیل که با مردم ارتباطات بیشتری دارند از مشکلات بانوان آگاهی بیشتری دارند و می‌توانند بازوی قدرتمند دفتر بانوان برای رفع این مشکلات باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار