رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی گفت: تاکنون 41 هزار 668 طرح و واحد صنعتی برای گرفتن تسهیلات در کشور، در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۵۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 10 January 2018

به گزارش تابناک ارومیه، جعفرصادق اسکندری امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل سالن استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد با اشاره به مشکلات موجود در راستای تسریع در اجرا و موفقیت پروژه رونق تولید داخلی و پیشنهادات مربوطه اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود، کمبود نقدینگی و محدودیت منابع و اعتبارات بانک‌های عامل است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، از جمله مشکلات موجود، اعمال شرایط سخت در تامین وثایق و مدارک متقاضیان و مشکلات نظام بانکی در تخصیص تسهیلات مورد نیاز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی گفت: در این رابطه پیشنهاد می‌شود کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه یا خط اعتباری ویژه با هدف حمایت از واحدهای در حال احیاء و روانسازی در فرایند تخصیص و پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش تخصیص یابد.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید و اعلام انصراف برخی واحدها از دریافت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: در این زمینه نیز باید نرخ تسهیلات تا هشت درصد به صورت تخصیص و پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات برای واحدهای مستقر در استان‌های کمتر توسعه یافته کاهش یابد.

اسکندری با بیان عدم همخوانی قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های بانکی و مالیاتی موجود با شرایط بحرانی وضعیت رکود واحدهای تولیدی افزود: باید رویه‌های فعلی در برخورد با واحدهای تولیدی مشکل‌دار و هماهنگ‌سازی آنها با قانون بهبود فضای کسب و کار اصلاح شود.

وی با اشاره به مشکل انباشت واحدهای بلاتکلیفی که از سوی بانک‌های عامل برای آنها اجرائیه صادر شده است اظهار کرد: بنابراین باید تعیین تکلیف نهایی این واحدها به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی بالقوه آنها برای ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی با بیان اینکه عدم پرداخت بازسازی و نوسازی صنایع و معادن توسط اغلب بانک‌های استان از جمله مشکلات استان به شمار می‌رود افزود: در رابطه پیشنهاد می‌شود ابلاغ فوری بخشنامه پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی پیش از پایان سال انجام شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه بانک‌های عامل استان به پرداخت تسهیلات لازم برای تامین و تجهیز به منظور راه‌اندازی طرح‌های صنعتی راغب نیستند تصریح کرد: بنابراین باید سهمیه برای بانک‌های استان به منظور تخصیص اعتبارات با مبالغ معین برای تسهیلات سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی تعیین شود.

اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون 41 هزار 668 طرح و واحد صنعتی برای گرفتن تسهیلات در کشور، در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کرده‌اند بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 390 واحد نیز در استان ثبت نام کرده و آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد، رتبه پنجم کشوری را دارا است.

وی اظهار کرد: کل پرداخت تسهیلات در سامانه نیز در کشور 42 هزار و 987 میلیارد و در استان یک هزار و 994 میلیارد ریال بوده که از این لحاظ، آذربایجان‌غربی رتبه هشت کشوری را دارا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار