فرماندار ارومیه گفت: سکونت‌گاه‌های غیررسمی در ارومیه روند رو به افزایشی دارد.
کد خبر: ۵۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 03 January 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:، عباس حسن خانی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات مناطق حاشیه‌ای ارومیه، اظهار کرد: محله‌های حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی نسبت به سال 82 روند رو به افزایشی داشته به طوری که این محله‌ها در سال 82 با تراکم جمعیتی 92 هزار نفری روبرو بوده و امروز این رقم به 240 هزار نفر رسیده است.
وی بیان کرد: محله‌های حاشیه‌نشین شهری 10 درصد وسعت و مساحت شهری ارومیه را در برمی‌گیرند و 33 درصد از تراکم جمعیتی ارومیه در آن مناطق زندگی می‌کنند.
فرماندار ارومیه تصریح کرد: علاوه بر مناطق حاشیه شهری 15 روستا از شهر ارومیه با این مشکل روبرو هستند چرا که مناطق حاشیه‌ای فرصت بی‌‍‌نظیری برای جذب مهاجرین می‌باشند.
حسن خانی ادامه داد: مناطق حاشیه شهری نیاز به بازنگری طرح‌های هادی دارند چرا که اگر این کار انجام نگیرد جمعیتی که امکان اسکان در داخل روستاها را ندارند این مناطق را برای سکونت خود انتخاب می‌کنند.
وی افزود: مهمترین مشخصه‌ای که مناطق حاشیه شهری قطبی بودن آنها است و این خود با توجه به بافت جمعیتی شرایط خاصی را در این مناطق حاکم کرده است.
موضوع آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهری از اولویت‌های ویژه نظام بوده و مقام معظم رهبری همواره نسبت به توجه بیشتر مسئولان شهری به این مناطق تاکید کرده‌اند.
حسن‌خانی تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه توجه به مناطق حاشیه شهری ارومیه و بر اساس بررسی‌های انجام شده سه منطقه کوی لاله، کشتارگاه و اسلام‌آباد مناطق پایلوت اجرای طرح‌های هادی انتخاب شد.
*لزوم یکنواخت سازی مراحل صدور پروانه ساختمانی و تفکیک اراضی روستاها
تقی کهوریان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: باید در راستای مراحل صدور پروانه ساختمانی و تفکیک اراضی روستایی یکنواخت‌سازی و هماهنگی صورت پذیرد.
وی بیان کرد: یکی از اهداف مهمی که همواره دولت در حال پیگیری می‌باشد این است که نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی، فراهم ساختن شرایط تثبیت جمعیتی با بهود کیفیت زندگی چگونه صورت می‌گیرد از این رو برای نیل به این هدف مهم باید دستگاه‌های اداری و متولی فرآیند امورات اداری و انجام خدمات را برای همه چه روستایی و شهری تسهیل کنند.
کهوریان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از فعالیت بعضی سودجویان و موازی‌کاران و رضایتمندی هر چه بیشتر روستائیان باید فرآیند صدور پروانه ساختمانی در روستاها سازمان یافته‌تر شود تا هیچ مشکلی بعد از صدور پروانه‌ها پیش نیاید.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با گذشت یک دهه از فعالیت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها، فعالیت عمرانی در روستاها به تناسب از شرایط مطلوب و با کیفیت برخوردار شده است، ادامه داد: ساخت و سازهای روستایی و تعیین کاربری‌های مورد نیاز در بافت روستاها در حفظ مطلوبیت زندگی روستائیان بسیار ضروری است که این موضوع از وظایف مهم شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان مدیران محلی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار