مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با برگزاری یک دوره آموزشی، مبانی حقوق شهروندی برای کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تبیین شد
کد خبر: ۵۴۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 27 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر حسن‌بگلو گفت: بر اساس منشور حقوق شهروندی که با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندان تنظیم و ابلاغ شده است، کارکنان دولت و آحاد شهروندان باید به حقوق خود آشنا بوده و در تعاملات روزمره خود از آن آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: به منظور آشنایی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با مفهوم و مصادیق حقوق شهروندان و اهمیت جایگاه آن‌ها در نظام حقوق موضوعه ایران دوره آموزشی، مبانی حقوق شهروندی برای کارکنان این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد: اصول خط مشی، ارزش ها و باورهای مجموعه مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز ارائه خدمات بی منت و تکریم ارباب رجوع با حفظ کرامت انسانی است.

حسن بگلو بیان کرد: دوره حقوق شهروندی برگزار شده در سه محور کلی مطرح شد، که محور اول شامل مباحث حقوق مدنی و سیاسی، محور دوم مباحث حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محور سوم نیز مباحث حقوق حریم خصوصی را شامل می‌شود.

وی در خصوص مباحث مربوط به حقوق مدنی و سیاسی در حقوق شهروندی توضیح داد: مفهوم حقوق مدنی و سیاسی، آزادی بیان و حق مشارکت در امور جامعه، حق دادرسی منصفانه و حق تابعیت مفاهیم مربوط به حقوق مدنی و سیاسی در حقوق شهوندی است که ضمانت اجرای این حقوق نیز تشریح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان ابعاد حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حقوق شهروندی تشریح کرد: مفهوم حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، حق سلامتی و آموزش، حق مشارکت در زندگی فرهنگی، حق کار و تأمین اجتماعی، حق خانواده بر جامعه و دولت، حق مالکیت و آزادی‌های اقتصادی و ضمانت اجرای این قوانین مهم‌ترین محورهای این بخش از حقوق شهروندی است.

حسن‌بگلو ضمن اشاره به محور سوم حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به حقوق حریم خصوصی در حقوق شهروندی شامل مفهوم حریم خصوصی، مبانی و منابع حمایت از حریم خصوصی، حریم خصوصی جسمانی و مکانی، حریم خصوصی در ارتباطات خصوصی و داده‌های شخصی و حریم خصوصی در رسانه‌ها و تصویر، می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: دوره حقوق شهروندی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در قالب یک دوره عمومی هشت ساعته که به صورت مهارتی و تخصصی و تخصصی-پژوهشی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در پایان گفت: نحوه آموزش این دوره نیز هم به صورت حضوری با برگزاری کلاس و کارگاه بوده و همچنین به صورت غیرحضوری از طریق آموزش الکترونیکی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار