رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت:پیش بینی می شود تا پایان سال حدود ۷۰۰۰ کانتینر با وزن تقریبی ۱۲۶،۰۰۰تن و ارزش ۳۵۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان ریال محصولات به کشورهای همجوار صادر شود.
کد خبر: ۵۴۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 25 December 2017

به گزارش تابناک : سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز صبح امروز در نشست خبری میزان صادرات اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان را شامل ۲۲ شرکت تولیدی و صادرکننده با صادرات شش ماهه اول به مقدار ۳۷۰۰ کانتینر با وزن تقریبی ۶۶،۶۵۰ تن و ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت : ۳۱۵۰ کانتینر سبزی و صیفی شامل کاهو ، کلم ، کرفس ، فلفل ، دلمه ، لوبیا سبز و .... و ۵۵۰ کانتینر میوه شامل خیار ، گوجه فرنگی ، خربزه ، ملون ، انگور و خرمالو که مقصد قریب به اتفاق محصولات به کشور‌های امارات متحده عربی، عمان و قطر بوده وعمدتا از طریق بنادر جنوبی و کشتی های کانتینربر و مقدار محدودی نیز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد قطر صادر شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود ۷۰۰۰ کانتینر با وزن تقریبی ۱۲۶،۰۰۰تن و ارزش ۳۵۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان ریال محصولات به کشورهای همجوار صادر شود بیان داشت: این مقدار از نظر وزنی نسبت به سال قبل ۲% و از نظر ریالی ۱۳% رشد خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود :مقادیری هم از اقلام دیگر از جمله ۲۵۸۰ اصله نهال به ارمنستان ، دوازده و نیم تن سبزیجات خشک به عمان ، ۴۰ کیلوگرم بذر اصلاح شده به قزاقستان ، ۲۵ تن بستررویشی قارچ به عراق و یک و نیم تن موسیر خشک شده به آمریکا در شش ماهه اول سال جاری صادر شده است.

موسوی با اشاره به برنامه تشویقی صادرات سیب و بازار موجود در کشور های افغانستان ، پاکستان و هند و این موضوع که سرد خانه های استان البرز بارانداز و محل ذخیره استان های مجاوراست گفت: پیش بینی میشود مقدار زیادی سیب نیز به کشورهای هدف صادر شود که در آمار بیان شده قید نشده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد : در بخش محصولات دامی نیز اقلامی همچون پولت تخمگذاربه تعداد ۳۵۰۰ قطعه به ارمنستان ، ۱۴ راس گاو به افغانستان ،۲ تن ماهی خوراکی تازه - ۲۱ تن ماهی خوراکی منجمد - ۲۰ کیلوگرم خاویار و یک و نیم تن شاه میگو (خرچنگ آب شیرین ) به کشور های اروپایی و یک راس اسب به جمهوری آذربایجان صادر شده‌است.

وی مشکل عمده صادرات استان در بخش محصولات کشاورزی را بالا بودن هزینه حمل و نقل عنوان و خاطرنشان کرد : این مشکلات امکان دسترسی صادرکنندگان استان به بازار های هدف اروپایی و آسیای میانه و روسیه را محدود کرده و در حمل ونقل زمینی هم با توجه به استفاده از ماشین‌های سرد خانه دار و عدم تخصیص سوخت به کمپرسورهای خنک کننده هزینه حمل ونقل به شدت افزایش یافته و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده هزینه حمل شده و در نهایت میزان رقابت پذیری محصولات کشاورزی استان را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار